Help! Mijn dochter (7 maanden) wil haar flessen niet meer!

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter Isa (12-9-2007) wil sinds een ruime week nagenoeg geen melk meer drinken. Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar. Ik bied haar 5 tot 6 keer per dag een fles aan, maar ze drinkt dan maar iets van 50 cc of ze weigert hem helemaal. Ander drinken wil ze ook niet. Haar schema ziet er nu dus zo uit:

7:00 uur   melk 50 - 100 cc
9:30 uur   half potje fruit
12:00 uur 1 boterham met smeerkaas of leverpastei en 50 cc melk
15:30 uur   50 cc melk
18:00 uur   half potje groente en danoontje
19:30 uur   50 cc melk

Ze komt nu dus 's nachts weer terwijl ze doorsliep en wil dan wel melk drinken, vaak ook niet meer als 100 cc. Ze komt dus in het beste geval op 400 cc, maar meestal dat niet eens. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of misschien hetzelfde meegemaakt? Ik sta nu op het punt om maar met haar naar de huisarts te gaan.

Groetjes Nathalie

Is altijd moeilijk uit te vinden waar het aan ligt.
Ik weet dat mijn dochtertje altijd minder ging drinken wanneer ze tandjes kreeg.
Soms dronk ze een tijdje slecht en dan werd ze ineens toch ziek.
Maar goed, dit zijn allemaal maar ideeën, misschien toch handig om even met haar naar de huisarts te gaan.
Succes!

Hoi,

Krijgt ze misschien tandjes? Mijn zoontje eet dan altijd slecht, alsof hij misselijk is ervan. Soms spuugt hij een hele fles weer uit.
Wat je kunt proberen is om tussendoor wat water te geven uit een beker. Dus zonder speen op tuit eraan. Is een beetje knoeien, maar dat vinden ze vaak wel leuk. Zo krijgt ze toch wat extra vocht binnen.
In fruit zit ook vocht en zolang je plasluiers blijft houden droogt ze niet uit.

succes, hopelijk is dit tijdelijk!
ps. avondeten en danoontje skippen zorgt er misschien voor dat ze de laatste fles wel leeg drinkt, of maak haar even wakker als je naar bed wil en stop er een fles in.

Hoi,

heb je al een andere speen geprobeerd? Onze zoon (6 mnd.) zuigt nu zo stevig, dat hij de small-speen vacuum zuigt, waardoor hij veel langer over de fles doet en er daardoor mee gaat spelen.
Wanneer we een medium-speen op de fles zetten, is die binnen korte tijd leeg.
Gewoon eens proberen.

Groetjes, Marijon

Je kunt haar 's ochtends (of tussendoor) ook een bord pap (dus eten met lepel) aanbieden, i.p.v. de fles. Krijgt ze toch ook haar vocht binnen. Succes!

Hoi ik had het zelfde probleem en mijn dochter van nu bijna 7 maanden at al GEEN 1 fles met 5 maanden meer tot weken aan toe ik al een paar keer het cb gebelt en zeide dat ze het nodig had..

Toen ik een afspraak had bij het cb heeft de arts mij gezegt dat ze van de fles voeding af mocht omdat dit geen zin meer had.. het enige wat ze wou was een pyama papje maar nu moet ik wel vitamine D aan der geven

Mijn schema is als volgt
Half 8 pyama papje
10 uur fruit
1 uur brood lere ete en danoontje
4 uur warm eten en danoontje
7 uur pyama papje
slapen

Mischien heb je er wat aan

Terug
Bovenaan