Help! mijn dochter van 14weken weigert de fles

Mijn dochter is 14 wkn oud en weigert de fles. Heeft er iemand dit eerder meegemaakt en kan mij wat tips geven hoe ik dit kan oplossen. Komt dit nog goed? Voorheen gaf ik haar zo nu en dan de fles en had ze er geen probleem mee. Maar ik heb haar de laatste 5 wkn de fles niet meer gegeven (was niet meer nodig) en merk nu dat ze de fles weigert. Mijn dochter moet straks naar de kinderopvang en ik ben bang dat ze dan hierdoor verhongert. Ik heb een fles van Avent en Dr. Browns.
 
hoi, neem dus aan dat je bv geeft, je hebt dus best kans dat ze het veel te lekker vind aan de borst, bij mij heeft het geholpen om haar de kv in een fles van nuby te geven en die pakte ze uiteindelijk wel er zitten van die bubbeltjes op de speen en dat bootst de borst na bij ons heeft het enorm geholpen ook toen ik afgekolfde melk in de fles gaf. en verder zou ik zeggen blijven proberen..

succes
 
Ik denk dat het een kwestie is van blijven proberen. Je zou kunnen overwegen zelf de kamer uit te gaan rond haar voeding en je partner het flesje te laten geven. Als ze normaal bv krijgt, wil ze dat natuurlijk het liefst, als er niets anders is en ze heeft honger dan zal ze uiteindelijk die fles heus wel gaan drinken. Als dat dan goed gaat, kan je zelf het flesje weer geven.

Het kan ook zo zijn dat ze op het kdv weinig drinkt, maar dat 's nachts weer in gaat halen... niet ideaal natuurlijk. Ik denk dat als je lang genoeg aanhoudt, ze vanzelf de fles gaat nemen.
 
Hoi,

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter.
Wij gaven haar vanaf de 3e maand fles, ging goed..totdat ze erg ziek is geweest.
Sinds toen weigerde ze de fles en hebben we haar laten opnemen in het ziekenhuis,om uitdroging te voorkomen.
Ze heeft eerst sondevoeding gehad en langzamerhand op advies van een logopediste en mensen uit het ziekenhuis hebben wij wat tips gekregen.

Ten eerste, als een kind niet wil, niet verder aandringen/dwingen, dit werkt altijd de verkeerde kant op. (hooguit een aantal keer proberen om aan te bieden, anders op een later tijdstip weer)

Proberen eerst de speen op de lipjes te leggen, en dan kijken wat hij/zij doet.
Als je ziet dat hij/zij dit niet weigert(zeg maar hapt, naar de speen), kun je verder proberen. Zo niet, later weer proberen.
Dan zorg je ervoor dat een kind "zelf" aangeeft of hij/zij wil drinken.

Wij hebben dit ook gedaan, en langzamerhand ging ze drinken.. niet veel, maar met veel geduld zijn we er toch gekomen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.en anders misschien je huisarts om advies vragen, voor waar je dan het beste heen kan gaan.
 
Terug
Bovenaan