Jeetje wat vervelend!!!
MIjn dochter is nu ook 2,5 en ze gaat NU meestal goed slapen, behalve als er ze een sprongetje maakt. Ik heb veel gelezen dus hier een paar tips misschien kan je er iets mee:
- een uur voordat ze gaat slapen geen drukke dingen meer doen! Gewoon samen boekjes lezen of spelletjes doen( wel haar even goed de aandacht geven)
- Rust en regelmaat! heel belangrijk! Check of je dagelijks leven niet te veel of te druk is voor je kindje. Ook wat vroeger eten kan helpen dat ze na het eten nog wat tijd hebben, ook krijgen ze vaak weer energie van eten, als je ze dan in bed legt is dit vaak geen succes.
- bedritueel: Een vast ritueeltje maken( eerst in bad, samentandenpoetsen, samen knuffel weltrusten zeggen, samen boekje lezen en dan weg gaan, niet te langdradig)
-geen middag slaapje
- vaker naar buiten toe! Frisse lucht is gezond en worden ze lekker moe van! Vooral als ze lekker kunnen rond rennen en klimmen voetballen!
-krijgt je kindje veel suiker of kleurstoffen binnen????
-zorg dat je kindje het verschil goed merkt dat ze overdag alle aandacht van je krijgt en s avonds niet meer.
- belonen als ze goed geslapen heeft! of snel is gaan slapen!
-consequent zijn en blijven!
Dit waren dus de tips, waar ik nog steeds gebruik van maak! lijkt veel maar het is helemaal ingeburgerd nu! voor jezelf veeeeel rustiger! mijn dochtertje gaat nu iedere dag om 7 u naar bed. Ze blijft het met periodes weer proberen maar dan is consequent zoooo belangrijk, ook al is het even tegen je gevoel in! Ze slaapt altijd met een vast knuffeltje en als ze echt niet wil gaan slapen zeggen we dat we het knuffeltje in een andere kamer leggen omdat het knuffeltje echt wil slapen en dat zo niet kan! gaat ze door dan leggen we het even weg! Paniek natuurlijk, maar als we het haar even later uitleggen of ze dan echt lief gaat slapen met haar knuffel anders leggen we hem weer weg, gaat ze toch echt rustig liggen!
Hoop dat je er iets aanhebt! succes!
liefs jessica