Help, mijn dochter van 2,5 wil 's avonds niet slapen

Hallo allemaal,

Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb echt van alles geprobeert maar ze wil niet slapen. Ze  valt meestal pas in  slaap tussen 21.00 en 22.00 uur. Wie oh wie kan mij helpen.

Mamavan1engelen1bengel
 
Hallo,

Nee dit doet ze allang niet meer. Misschien moet ik er wel bij vertellen dat ze tot 16 weken een huilbaby was en dat ze echt 23 uur deed krijssen. Ze sliep toen telkens vijf minuutjes en was toen weer wakker. Misschien heeft ze dit er aan over gehouden of zou dit niet kunnen.

Liefs mamavan1engelen1bengel
 
Mijn eerste ingeving zou zijn, dat die eerste 16 weken niet direct van invloed kunnen zijn op het nu-lastige-inslapen. Zeker als het slapen bijvoorbeeld ook op "normale" manier heeft plaatsgevonden. Maar ja, ik ben geen deskundige op dat gebied.
Ons zoontje heeft al meerdere periodes van ietsjes lastiger slapen gehad. Meestal was dit een periode van een paar weken en merkte ik nadien verbetering. Vaak legde ik ook even weer de nadruk op "rust-reinheid-regelmaat". Ik merkte dat dit wel ietjes bijdroeg in het in slaap komen.
Mocht je echt met je handen in je haar zitten, dan kan je eventueel het consultatiebureau met deze vraag bellen.
Sterkte!
 
Mijn eerste ingeving zou zijn, dat die eerste 16 weken niet direct van invloed kunnen zijn op het nu-lastige-inslapen. Zeker als het slapen bijvoorbeeld ook op "normale" manier heeft plaatsgevonden. Maar ja, ik ben geen deskundige op dat gebied.
Ons zoontje heeft al meerdere periodes van ietsjes lastiger slapen gehad. Meestal was dit een periode van een paar weken en merkte ik nadien verbetering. Vaak legde ik ook even weer de nadruk op "rust-reinheid-regelmaat". Ik merkte dat dit wel ietjes bijdroeg in het in slaap komen.
Mocht je echt met je handen in je haar zitten, dan kan je eventueel het consultatiebureau met deze vraag bellen.
Sterkte!
 
hoi hoi
hier ook een slaap   probleem   hoor. Zoon lief is 2,5 jaar en valt ook moeilijk in slaap. Soms gaat   het goed   maar   op   andere dagen   ben ik   er zoet mee.
Ik blijf   er soms bij   zitten. Geen   aandacht geven en niet praten. Maar er alleen maar ZIJN. Als hij uit bed komt leg   ik hem tterug zonder te praten. Niet aaien en geen kusje.   Hier werkt   het goed.   Hij is soms bang alleen en dit helpt.
En geen   middag dutje als het niet echtt heel nodig is,

gr ruth
 
Hallo mama van Saul,

Ik ga inderdaad ook wel eens bij haar in bed liggen, en dan slaapt ze meestal snel in. Maar niet altijd. Ik weet dat we haar een tijdje hebben verwend omdat we onze zoon met 5 maanden zwangerschap hebben af moeten geven. Maar we hebben geprobeerd om consequent te blijven. Dit was wel heel moeilijk en ze heeft dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Dus we blijven maar proberen.

Liefs Margret
 
Jeetje wat vervelend!!!

MIjn dochter is nu ook 2,5 en ze gaat NU meestal goed slapen, behalve als er ze een sprongetje maakt. Ik heb veel gelezen dus hier een paar tips misschien kan je er iets mee:

- een uur voordat ze gaat slapen geen drukke dingen meer doen! Gewoon samen boekjes lezen of spelletjes doen( wel haar even goed de aandacht geven)
- Rust en regelmaat! heel belangrijk! Check of je dagelijks leven niet te veel of te druk is voor je kindje. Ook wat vroeger eten kan helpen dat ze na het eten nog wat tijd hebben, ook krijgen ze vaak weer energie van eten, als je ze dan in bed legt is dit vaak geen succes.
- bedritueel: Een vast ritueeltje maken( eerst in bad, samentandenpoetsen, samen knuffel weltrusten zeggen, samen boekje lezen en dan weg gaan, niet te langdradig)
-geen middag slaapje
- vaker naar buiten toe! Frisse lucht is gezond en worden ze lekker moe van! Vooral als ze lekker kunnen rond rennen en klimmen voetballen!
-krijgt je kindje veel suiker of kleurstoffen binnen????
-zorg dat je kindje het verschil goed merkt dat ze overdag alle aandacht van je krijgt en s avonds niet meer.
- belonen als ze goed geslapen heeft! of snel is gaan slapen!
-consequent zijn en blijven!


Dit waren dus de tips, waar ik nog steeds gebruik van maak! lijkt veel maar het is helemaal ingeburgerd nu! voor jezelf veeeeel rustiger! mijn dochtertje gaat nu iedere dag om   7 u naar bed. Ze blijft het met periodes weer proberen maar dan is consequent zoooo belangrijk, ook al is het even tegen je gevoel in! Ze slaapt altijd met een vast knuffeltje en als ze echt niet wil gaan slapen zeggen we dat we het knuffeltje in een andere kamer leggen omdat het knuffeltje echt wil slapen en dat zo niet kan! gaat ze door dan leggen we het even weg! Paniek natuurlijk, maar als we het haar even later uitleggen of ze dan echt lief gaat slapen met haar knuffel anders leggen we hem weer weg, gaat ze toch echt rustig liggen!

Hoop dat je er iets aanhebt! succes!


liefs jessica
 
Terug
Bovenaan