HELP, MIJN DOCHTER VAN MND WIL GEEN AVOND ETEN

Hallo
Sinds een week of twee eet onze dochter sàvonds haar eten niet of nauwelijks.
De rest van de dag gaat het wel goed.
Ze begint sòchtends met een fles gewone melk van 200cc en een boterham later in de ochtend krijgt ze een fruithapje.
Om 12 uur weer een fles van 120cc en 1 1/2 boterham in de middag na het slapen een sapje en een koekje, maar dan komt het avond eten en dat weigerd mevrouw.
Haar toetje lust ze wel.
Ik ben van mening dat ze toch moet eten, alleen dwingen kan ik haar niet.
Wie heeft er voor mij tips.

Gr Sylvia
 
Hi,

Dat deden mijn dochters ook rond die leeftijd en het bleek dat ons avondeten gewoonweg te laat is voor onze dames..... Ik ben toen om vier uur een potje gaan geven (of datgene wat wij de dag ervoor gegeten hadden....) Dan kregen ze het wel naar binnen..... om 18 uur was gewoon te laat, waren ze al wat moe en dan is weigeren het eerste wat ze doen....

Dus om 16 uur voor hun warm eten en als wij gingen eten om 18 uur, kregen ze gewoon nog wat stukjes van ons om het idee te hebben dat ze gewoon meeaten...

Groetjes Nynke
 
Hoi Silvya,
Mijn zoontje is nu ook 14 maand en hij heeft ook een tijdje zijn eten geweigerd.
Warm eten dan he? De rest ging er prima in. Ik denk dat hij last had van zijn kiezen,
hij heeft er inmiddels 2. En het is nat voor hun een leuk spelletje om te zien hoe papa
en mama reageren als er niet gegeten wordt. Wij hebben het gewoon genegeerd en
af en toe een hap aan blijven bieden. Als wij klaar waren met het eten ruimden wij
gewoon af en kreeg hij niet meer. Dat heeft een paar dagen geduurd en toen is hij
weer gaan eten. Nu is er niets meer aan de hand. Misschien een fase?
Succes ermee en geduld. Het komt weer goed.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan