Help, mijn dochter wil alleen maar op haar buik slapen!!!!!!

Hoi allemaal,

Ik heb een dochter (Felina) van 3 maanden oud.
Ik heb echter 1 probleem.
Felina wil namelijk alleen maar op haar buik slapen.
Als ik haar op haar rug leg is ze na een kwartier weer wakker, en als ze op haar buik mag liggen slaapt ze uren achter elkaar.
Ik vind het wel een beetje eng om haar op haar buik te leggen i.v.m. wiegendood.
Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben en wat hebben jullie gedaan om dit probleem op te lossen.
Ik ben van plan om een angel care te kopen, maar misschien hebben jullie andere oplossingen.

Groetjes,
Marjolein.

Hallo,

Tja ervaring over buikslapen heb ik ook wel.
Mijn dochter is nu 10 weken oud. Ongeveer  5 weken geleden kwam zij weer eens snacht om 15.00 ik wilde natuurlijk van die nacht voedingen af. En mijn moedergevoel zei die nacht leg haar op haar buik. Om zeven uur smorgen werd ik wakker met een schrik, mijn kindje is dood dacht ik. Na een seconde stond ik aan haar bedje en het meisje lag lekker in een diepe slaap. Ook ik vind het dus eng ik leg haar dus ook niet meteen op haar buik. Nu komt ze om 6 uur in de ochtend. Ik leg haar op haar buik en ze slaapt tot ik haar pak om acht uur. Tja het is even wennen. En ook ik maak me snachts zorgen. Maar ze slaapt wel beter. Ik ben er  inmiddels wel gerust op. ze zal steeds langere nachten maken en daardoor niet meer hoeven gedraait. Ik zou zeggen ga op je gevoel af!!

Succes

Hallo,

Mijn zoontje, nu 14 mnd, sliep ook het liefst op zijn buik. Vanaf 2 weken hebben wij hem ingebakend omdat hij veel huilde. Dit ging prima, maar tegen de ochtend begon hij dan toch te huilen.Dan haalde ik hem uit de doeken en legde hem op zijn buik. Dan sliep hij heerlijk verder. Zonder inbaker doeken kon hij niet op zijn rug slapen, dan werd hij wakker van zichzelf, van zijn armpjes. Nu nog slaapt hij meestal op zijn buik. Ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Ik was wel blij dat hij al snel erg sterk in zijn nek was en zelf zijn hoofdje kon optillen en draaien.

Groeten Manon

hoi
mijn zoon sliep ook erg slecht
toen hebben we hem ook op zn buik gelegt
eerst beneden in de box om tezien hoe dat ging en later ook in zn bedje
hij kon al heel snel zn hoofdje op tillen (met 5 dagen al)
dus ik vertrouwde toen dat het wel kon
sins dien slaapt hij op zn zij of buik
ik slaap zelf ook altijd op mn buik
anders kan ik niet slapen
probeer het gewoon en ga steeds ff kijken ik dee dat ook
s6 ermee

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!!!!
Ik laat mijn dochter nu ook gewoon op haar buik slapen en ga regelmatig even kijken.
Omdat ik het voor de nacht toch wel een eng idee vond om haar op haar buik te leggen hebben wij een angel care aangeschaft.
De angel care zijn twee matjes met sensoren die de ademhaling van je kindje registreert.
Als de angel care 20 seconden geen ademhaling meer waarneemt dan gaat er een alarm af.
De matjes leg je onder het matras, en de alarm unit zet je op een kastje of tafeltje in de buurt.

Dit geeft mij een veilig gevoel!!!!

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan