Druk is het dan hè, zo'n kleintje dat de hele dag bij je wil zijn kost veel tijd. Het lastige is dat er dan veel mensen zijn die met allerlei tips komen om te zorgen dat je baby zich toch in haar eentje kan vermaken. Maar die tips helpen allemaal niet bij jouw baby, dan kun je je best onzeker gaan voelen als moeder...
Maar dat moet je niet doen, jij kan er echt niets aan doen. Het werkt nl. als volgt: het natuurlijke instinct van een kleine baby zorgt ervoor dat hij bij zijn ouders wil blijven. Als je de baby in zijn bedje legt, nemen sommige baby's daar genoegen mee, maar een heleboel baby's niet! Die gaan heftig protesteren, net zo lang tot je ze weer oppakt.
Dat wordt vanzelf minder naarmate je baby ouder wordt. Maar in die eerste maanden tot een jaar moet je wat handige oplossingen bedenken zodat je nog wel ergens aan toekomt.
Mijn beste advies: geef gewoon toe aan de mama-honger. Hier een paar van mijn oplossingen:
- als ik op de bank zit (boek lezen, computeren, tv kijken) ligt ze op schoot
- als ik douche ligt ze op het aankleedkussen erbij in de badkamer
- de schone was leg ik op bed, haar ernaast en vouwen maar!
- verder zit ze heel veel in de draagdoek, vindt ze heerlijk en op die manier kan ik stofzuigen, opruimen, wat eten/drinken voor mezelf pakken etc.
Succes met je 'plakkerd'!
Groetjes,
Helena