help!!!!! mijn dochter wil niet in de box

ik weet niet meer wat ik moet doen mijn dochter van 8 weken wil niet meer in de box liggen ze wil alleen maar bij ons liggen in de weekenden is dit ewl te doen maar door de weeks als ik alleen ben is het niet te doen ik krijg niet eens tijd om te eten van alles geprobeerd even laten huilen inbakeren negeren niks helpt zijn er meer moeders met dit probleem

Hoi!

Poeh ja dat is lastig...Komt het misschien omdat ze slaapt heeft?En zo niet hangt er een mobile boven de box?Zolang ze maar naar iets kunnen kijken vinden de meeste baby's het vaak wel best. Ik heb zelf ook buiten het boxkleed nog een onderzeil voor in de box liggen dit maakt dat de ondergrond nog net wat zachter is, misschien dcat dit kan helpen?Succes in ieder geval!!

Probeer eens een ander speeltje; mobile er uit, en dan bv een knuffel in de box om naar de kijken, of en boxspiraal. Ik wissel regelmatig de inventaris om in de box en  ik  leg haar ook niet altijd op dezelfde plek neer in de box.  Dan heeft m'n dochter weer wat interesse in haar nieuwe omgeving zeg maar. Of probeer eens een wipstoeltje, vindt m'n dochter ook leuk om in te zitten en haar omgeving te bekijken.
Of misschien is ze idd gewoon moe? Eline kan ik soms na een paar minuten ook al weer afvoeren naar haar bedje omdat ze moe is, dan  begint ze te jengelen/oogjes  wrijven/duimen.

Succes!

Groetjes, Alie    

Hoi. Ik zit met hetzelfde probleem,en heb helaas de oplossing nog niet gevonden.
Als Teun in de box gaat en meteen in slaap valt is er geen probleem maar als hij wakker blijft is het bal dan wil hij ook bij ons liggen en dat is altijd als ik iets wil eten of drinken.
Zijn mobieltje is hij al beu voor het liedje is afgelopen en knuffels maken nog geen indruk.
Wipstoeltje is hij ook na een paar minuten beu.
Succes en ik hou je tips ook mee in de gaten.
Groetjes Mikkie

Druk is het dan hè, zo'n kleintje dat de hele dag bij je wil zijn kost veel tijd. Het lastige is dat er dan veel mensen zijn die met allerlei tips komen om te zorgen dat je baby zich toch in haar eentje kan vermaken. Maar die tips helpen allemaal niet bij jouw baby, dan kun je je best onzeker gaan voelen als moeder...

Maar dat moet je niet doen, jij kan er echt niets aan doen. Het werkt nl. als volgt: het natuurlijke instinct van een kleine baby zorgt ervoor dat hij bij zijn ouders wil blijven. Als je de baby in zijn bedje legt, nemen sommige baby's daar genoegen mee, maar een heleboel baby's niet! Die gaan heftig protesteren, net zo lang tot je ze weer oppakt.
Dat wordt vanzelf minder naarmate je baby ouder wordt. Maar in die eerste maanden tot een jaar moet je wat handige oplossingen bedenken zodat je nog wel ergens aan toekomt.

Mijn beste advies: geef gewoon toe aan de mama-honger. Hier een paar van mijn oplossingen:
- als ik op de bank zit (boek lezen, computeren, tv kijken) ligt ze op schoot
- als ik douche ligt ze op het aankleedkussen erbij in de badkamer
- de schone was leg ik op bed, haar ernaast en vouwen maar!
- verder zit ze heel veel in de draagdoek, vindt ze heerlijk en op die manier kan ik stofzuigen, opruimen, wat eten/drinken voor mezelf pakken etc.

Succes met je 'plakkerd'!

Groetjes,
Helena

ik heb nu een schommelstoel gehaald waar je de snelheid in kan stellen met muziekjes erbij vindt ze heerlijk huilt nu een stuk minder kijken hoe lang dit goed gaat gr bianca

Vilmar (7.5 wk) vindt ook nog  niet zoveel aan de box!

Oplossing voor ons?
- Wipstoeltje, kan hij toch beter om zich heen kijken.
- Draagzak, heerlijk tegen je aan en jij kunt gewoon je dingetjes doen.
- Op bed! Hij is meestal gewoon moe.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan