HELP!!Mijn dochterje wordt ineens elke nacht huilend wakker... Wie heeft tips?

Goedemorgen mede-forummers,

Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet.
Mijn dochtertje van 8,5maand oud, die altijd de nacht zonder enig probleem doorsliep, wordt sinds deze week elke nacht rond 3 of 4 uur wakker. Huilen, tranen met tuiten... en vooral niet te kalmeren. Dit gaat dan zo'n 1,5uur door.
Ook als ik haar uiteindelijk uit bed haal, dan blijft ze even huilen.

Ik dacht eerst dat het een tandje zou zijn, maar inmiddels weet ik gewoon zeker dat het dat niet is.
Toen dacht ik misschien dat ze niet meer verzadigd zou zijn, en ben op dikkere pap overgestapt als laatste voeding. Helpt ook niet.

Eigenlijk wil ik niet te snel naar mijn dochtertje toelopen, want in deze fase heeft ze uiteraard door hoe ze dingen gedaan moet krijgen. En ik wil absoluut niet dat eraan gaat wennen door 's nachts te huilen dat dan haar moeder wel komt.

Een speen gebruikt ze wel, maar dan alleen in bed. Normaliter valt die speen er halverwege de nacht wel uit, maar nooit heeft ze daar om moeten huilen. Ze sliep gewoon lekker door.
Als ik nu, tijdens die huilbui de speen in haar mondje stop, dan kalmeert haar dat ook niet direct.

Op het moment dat ze rustig is, dan loop ik weg, sluit de deur en gaat het weer van vooraf aan beginnen. Het lijkt op verlatingsangst o.i.d. Kan dat wel?
Op haar kamertje heb ik geen lampje branden, dat heeft ze nooit gehad, dus dat kan ze ook niet missen (toch?).

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is. Herkennen jullie dit en wat doen jullie?
Ben op dit moment zo moe!!!!!! Maar aan een goede slaap kom ik gewoon niet toe.
Ik sta er alleen voor, vandaar... en dan zou een heerlijke goede nachtrust echt van pas komen.

Lieve mensen, wat kan ik hieraan doen? Wie kan me verder helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes!!!
 
Hoi,

Ik had hetzelfde met mijn zoontje. Probeer de laatste pap voeding eens aan te vullen met bambix groeipap, hierin zitten vezels en blijven de kids langer verzadigd door.  

Ook doe ik vlak voor de laatste voeding  2 liga's opgeweld in bar le duc water en geef die eerst en dan direct de pap. Het werkt bij ons wel.

Groetjes Ilona, mama van Jarno 13-03-2007
 
Hoi,

Rond de 8 maanden kunnen ze idd last van verlatingsangst hebben.
Probeer anders omdat je er alleen voor staat, om ze een dagje of wat uit te logeren?? Kan je even bijtanken, maar moet je het wel willen/kunnen natuurlijk.
Hier heeft deze periode lang geduurd (bijna 6 weken) ik hoop voor je dat het bij juliie wat vlotter verloopt.

Tips; veel kiekeboe spelen, en met kiekeboe steds verder een stapje naar de deur weg gaan. En de 10 minuten regel; na 10 minuten pas komen gerust stellen.. en steeds langer wegblijven.

Succes!!
Groetjes Debby
 
Volgens mij is dit weer een van de vele fases waar ze doorheen moeten. Volgens het oei ik groei boek is rond de 8,5 maand weer een sprongetje bezig.
Ons zoontje is 2 weken jonger en heeft het ook een paar keer gehad. Ontroostbaar huilen, de eerste keer bijna de hele nacht en de andere  nacht 1,5 uur. Verder is hij wat onrustiger in slaap dan normaal.

Het gaat dus wel weer over (rond de 39 weken geloof ik) als het inderdaad het sprongetje is.
Ik weet niet wat er allemaal van het boek klopt maar bij ons zijn de fases altijd wel heel herkenbaar.

Succes!
 
Hoi,

nou, het lijkt of ik mijn eigen verhaal van afgelopen week lees! Mijn dochtertje is bijna 8 maanden, en heeft precies een week lang hetzelfde gehad. Op dezelfde tijd inderdaad huilen, en alleen stil op de arm. Bij haar had ik ook het idee dat het een tandje was, en dat was vrijdag inderdaad door, en sinsdien gaat het beter. Zij dronk de hele week ook slecht overdag, en dat ging vrijdag ineens ook weer beter.
Vrijdagnacht werd ze nog wel wakker, maar was ze stil toen we haar tussen ons in bij ons in bed legden, en viel binnen 10 minuten weer in slaap, en afgelopen nacht kon ik haar in haar eigen bedje houden: speen gegeven en er even bij gezeten.
Tips heb ik dus niet. Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld het licht op de gang aan te laten en de deur wat open, maar als ze (zoals bij ons) echt heel hard hysterisch huilt moet ze toch eerst gekalmeerd worden.
Toevallig moest ik afgelopen donderdag naar het cb, en had daar gevraagd wat ik het beste kon doen, maar daar zeiden ze blijf toch geborgenheid geven. Je hoeft ze niet uit bedje te halen, maar laat wel merken dat je er bent, dus even aai over het hoofdje, of blijf er even bij.
Sterkte, ik eet hoe ontzettend vermoeiend het is. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer voorbij is.
 
Wat ontzettend fijn om te lezen, dat het een "normale" ontwikkeling is en niet aan mij als ouder ligt! Bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker gebruiken!!!
Nu maar hopen dat de kleine meid snel weer door slaapt, en ik dus ook!!!

x
 
Hoi,

Wij slapen sinds 4 nachten weer door na een periode van 4 weken (gaaaaaaap.....)
Wij hadden ook inderdaad de indruk dat dit door verlatingsangst komt, het begint met angst maar daarna wordt het gewoontegedrag.

In het begin gingen wij ook steeds kijken en troosten, en daar na hebben we het afgebouwd door niet meer met haar te praten. Terugleggen en een aai over de bol.

Na 3 weken hebben we haar snachts gewoon laten huilen ............ maar toen was het afgelopen !!!!!

Ze gaat nu ook veel rustiger naar bed en is niet meer zo bang. Wij lieten de deur open en de lamp op de overloop aan, en sinds gisteren kan zelfs de deur weer dicht.

Even doorzetten dus want ze hebben snel genoeg door dat flink huilen wordt beloond hahahahaa!!!!!

Nou heel veel succes ermee, groetjes
 
Terug
Bovenaan