help, mijn dochtertje wordt steeds vroeger wakker

Hoi meiden,
Mijn dochtertje, die voorheen tot 7 uur/half 8 sliep wordt nu telkens heel vroeg wakker.De afgelopen dagen om 6 uur, maar nu presteerde ze het om half 6 wakker te worden. Hopelijk is het een fase, maar leuk is anders. Zouden jullie haar dan een melkflesje geven[ben zo bang, dat ze hier aan gaat wennen] of gewoon laten huilen of er toch uit gaan? Wat doen jullie in zo'n geval of zouden jullie doen?
Bedankt alvast,
Een vroege vogel

Hoi hoi

Ik had hier vorige week ook al een oproepje over geplaatst....
Stef heeft dit momenteel dus ook. Zijn wakkerword-tijde, veranderen ook steeds....
Ik hoop dus ook dat het een fase is en doe er verder niks mee. Ik laat hem een tijdje lekker pruttelen en als hij wakker is, haal ik hem eruit. Valt niet mee, maar ik wil hem idd ook niet wennen aan een flesje als hij een kik geeft.... Dat doen we overdag wel...

Succes!
Liefs Annet

Hoi vroege vogel,

Kasper is op heel verschillende tijden wakker. Soms om half zes soms om half 8 (later echt niet). Als hij om half zes wakker wordt leggen we hem lekker met een flesje tussen ons in. Soms slaapt hij dan nog even maar soms gaat hij ook lekker een beetje spelen bij ons op bed. Gaat prima.
Maar misschien is het ook wel gewoon een fase bij jullie. Zo heeft kasper deze week verzonnen dat hij geen middag slaapje wil. Gaat vast wel weer over.

liefs Pauline mv kasper

Ik zou de kleine lekker laten liggen in het bedje geen flesje geven en hopen dat het een fase is. Als het aanhoudt kan je altijd nog andere maatregelen geven.

Wij hebben hier juist het tegenovergestelde. Lukas gaat steeds langer slapen in de ochtend. Mij hoor je niet klagen want het eerste jaar was meneertje meestal rond zessen wakker. Nu meestal zeven uur, vaak half acht en zelfs acht uur is geen uitzondering meer. Heerlijk!

Hoi,

Ja waarschijnlijk is dit wel een fase. Yari heeft t ook gehad een paar weken terug en nu slaapt ie gewoon tot half 8/8uur en eerder was ie steeds om 7 uur wakker dus we hebben nog een beetje tijd erbij gekregen haha. Maar ik heb ergens gelezen dat dit bij de leeftijd hoort en dat t vanzelf weer over gaat.

In ieder geval veel succes.

xx Elly mv Yari

hoi,
mijn meisje heeft dat ook.Als ze echt vroeg is rond 6 geef ik haar een klein flesje melk,net zoals vanochtend.Ze was om 6.15 wakker en na de melk sliep ze tot 8.15.
Volgens mij is het echt een sprongetje/fase..och en als je zelf denkt ik geef een flesje doe je het toch,luister na je gevoel.
groetjes gaby

Wij hebben ook zo'n periode gehad van slechter slapen. Eerst sliep ze altijd tot 8 uur toen een hele lange periode (wel een maand of 3) maar ergens tussen 6 en 7, en sinds 2008 begonnen is weer tot een uur of 8, half 9.

Ik dacht in die periode ook dat het niet meer over zou gaan, maar nu slaapt ze weer als vanouds. Dus ook al duurt het even...het is een fase. En als je je erbij neerlegt, wordt het een stuk minder erg (dat heeft bij mij even geduurd, maar het hielp wel.).

Succes!

Groetjes,
Patty mv Nynke

Terug
Bovenaan