Help! Mijn dreumes gilt

<p>hoi medemoeders,</p><p>Mijn zoontje is nu 18 maanden en sinds een paar dagen gaat hij gillen als hem iets niet aan staat. Zo hard dat je oren er pijn van gaan doen. Zelf probeer ik rustig te vragen wat er aan de hand is maar dan lijkt het alleen maar leuker voor hem te zijn en gaat ie rustig verder. </p><p>Dit zet hij ‘s nachts voort, hij wordt half 3/half 4 wakker en zet het op een gillen. Na anderhalf uur heen en weer te lopen om hem gerust te stellen ben je daar op een gegeven moment klaar mee. </p><p>Normaal sliep hij makkelijk klokje rond en overdag moesten we hem na 2/3 uur slaap wakker maken. Nu slaapt hij een kleine 9 uur en overdag net aan een uur. Dus hij is ook nog is bekaf.</p><p>Nachtlampje hebben we geprobeerd maar dit werkt niet. Hij gilt alsnog. </p><p>Ik heb zelfs contact gehad met de huisartsenpost omdat ik dacht dat hij buikpijn had. Maar deze gil is anders en niet van pijn. </p><p>Op dit moment voel ik mij enorm wanhopig en vraag ik mij af of dit normaal gedrag is voor deze leeftijd en of er meerdere moeders zijn die dit herkennen.</p><p> </p>
 
Hoi, heek erg vervelend maar naar wat ik lees volkomen normaal. Waarschijnlijk heeft hij het gillen per ongeluk ontdekt en vond hij het wel leuk. Tegelijkertijd ziet hij jouw/jullie reactie hierop die natuurlijk niet gelijk is aan wanneer hij niet gilt. Allemaal interessant voor hem. Gewoon een kwestie van afwachten tot het weer stipt ben ik bang. Onze twee peuters staan ook geregeld tegen over elkaar en beginnen “voor de lol” allebei te gillen. ?‍♀️
 
wat betreft het slapen, rond de 18 maanden hebben heeel erg veel kinderen een dip. Onze dreumes, inmiddels 20 maanden deed dit ook vanaf een maand of 16. Er is geen aanwijsbare reden te bedenken waarom ze wakker zijn en wat je ook probeert, terugleggen/voeding/..., ze lijken er niet eerder van te gaan slapen en hebben een paar uurtjes nodig om weer in slaap te komen. Hier begint het heel langzaam wat beter te worden. Af en toe zit er nog steeds zo’n nacht tussen, maar soms slaapt hij ook helemaal door of is hij maar kort wakker en slaapt hij snel weer. Ook dit gewoon een kwestie van in meegaan en uitzitten.
leuk hè dit soort fases ? 
 
Hoi WendyPar,
Heel erg bedankt voor je reactie. Doet me goed om te horen dat mijn zoontje niet de enige is die dit doet. 
Dan zitten we deze fase maar weer even uit! Gelukkig hebben we vakantie en kunnen we er genoeg aandacht aan besteden
 
Heel herkenbaar, wij hebben precies hetzelfde gehad met gillen en slapen. Hij overstrekte zich er dan ook bij waardoor wij ook aan buikpijn dachten. De huisarts heeft ons gerustgesteld dat dit heel veel voorkomt. Werd ook vanaf een maand of 20 beter. 
 
Mijn dochter is 15 maanden en doet dit ook de hele dag / nacht.
Wij voelen ons ook erg wanhopig hierdoor want ze gilt echt bij alles en word snel boos. als ze even in de box moet of ik laat haar op de grond kruipen is het alleen maar gillen. De laatste nachten word ze snachts ook wakker en begint dan ook heel hard te gillen. 3 /4 uur later stopt ze daar pas mee omdat ze moe? begint te worden denk ik.
Hopelijk is het maar een korte fase maar snap je wanhoop heel goed.
 
“Goed” om te horen dat meerdere ouders hier last van hebben en dit meemaken. Op dit moment hebben wij een matras naast zijn ledikant liggen, zodra hij begint te gillen gaat 1 van ons daar liggen en dan stellen we hem gerust. Dan slaapt hij verder tot half 7. 
Maar overdag is het bar en boos, hij mag iets niet en gaat keihard gillen. 
 
Terug
Bovenaan