HELP, mijn hoofd loopt over !

<p>Goedemiddag dames,of laat dat goede er maar af :(</p><p>Een half jaar geleden ben ik bevallen van een geweldige zoon.</p><p>maar ik was stiekem wel weer blij om 3 dagen te gaan werken, heb mijn werk altijd leuk gevonden en deed ook mijn uiterste best.</p><p>Maar nu raden jullie het al, mijn contract is niet verlengd ( zou voor onbepaalde tijd moeten zijn ). de redenen die er voor zijn gegeven daar kan ik me totaal niet in vinden..maar oke het is zo.</p><p>Nu zit ik thuis met mijn kleine man ( vind ik stiekem niet erg ) maar er moet ook geld binnen komen. Ik krijg ww tot november maar ik hou daar allemaal niet zo van. Maar nu het grote probleem.</p><p>Ik heb de kappersopleiding gedaan 11 jaar geleden, toen in winkels gaan werken etc.  Dus een fatsoenlijke opleiding heeft er nooit ingezeten. Nu wil ik heel graag aan de slag maar ik zit met mijn kleine man. Ik heb geen oppas ( ik had een gastouder ) schoonfamilie werkt en mijn eigen ouders wonen 1.5 uur van mij vandaan.</p><p>Overal waar ik solliciteer is het " flexibiliteit vereist " en " beschikbaar in het weekend"  mijn man werkt op zaterdag dus dat gaat hem niet worden.</p><p>Ik weet totaal niet meer wat ik moet doen,ik ben er gewoon lichtelijk depressief door.</p><p> </p><p>Iemand die mij kan helpen ?</p>

Toch blijven solliciteren. 
En je hebt ook verschillende  avond opleidingen en evt thuis opleidingen.
Ik zit ook mer dat  probleem  alleen heb ik nog wel een baan mer en vaste aanstelling. 
Alleen het werk wat ik doe is nog leuk voor ongeveer 3 jaar en dan houd hetwel op . Maar wat dan daarna  ? Ik heb verder geen andere diplomas. 
Dus ik ga ook eens kijke wat in wil hierna en ga dan maar een avond opleiding of thuis opleiding doen .
Als dit ook mogelijk voor je is is dit misschieb een optie ?
En bij sommige banen heb je ook weleens dat ze mensen zoeken zonder ervaringen  en dat je in dat bedrijf  opgeleid word. 
Succes

Je hebt ook kinderdagverblijven. En vaak kun je altijd afspreken dat je 3 vaste dagen krijgt. Genoeg werkgevers die dat oke vinden en dan de andere medewerkers daar omgeen plannen

Kan het UWV werkplein of iets anders wat binnen jouw gemeente bestaat je misschien op weg helpen? Zij hebben ook coaches en wie weet kan je wel werken en leren tegelijk. 
Als gastouder aan de slag? Heb je ook wel iets van een diploma voor nodig.. 
lunchroom, meubel-, kledingwinkels, bakker, salon, thuis kapster, kapster bij verzorgingstehuizen? 
Flexpool in de zorg maar aangeven op welke dagen. 
Administratieve ondersteuning. 
Opvang en ook werken zou moeten lonen maar ligt aan je situatie natuurlijk. 
Is de beëindiging nog aan te vechten? Is er binnen de organisatie niet een andere functie?

Nja dat is dus een big deal.. overal vragen ze flexibiliteit.. Ik had vaste dagen bij de gastouder omdat ik bij mijn vorige baan ook vaste dagen had.
Ik ga sowieso mijn zoon niet bij een kinderdagverblijf plaatsen op deze leeftijd.

Mocht je wel een idee krijgen van wat je leuk vind, kijk dan of je er een stage of vrijwilligerswerk kunt doen. Dat helpt als je er straks voor kiest als beroep of opleiding en kom je sneller binnen een betaalde baan. 
Probeer lange termijn te denken ipv van tijdelijk contract naar andere tijdelijke baan te hoppen. Lijkt mij alleen maar onzekerheid en je moet steeds opnieuw beginnen. 
Hoop dat je eruit komt. Schroom niet om naar instanties te gaan. Iedereen wil dat je weer aan het werk gaat, indien je kán werken uiteraard:) dus ergens zal iemand zitten die jou verder kan helpen :)

Ja je moet er wat  voor over hebben he als jij je zoon niet op een ander kdv wil plaatsen   en je dan wel aan een baan  komt door dat je andere dagen opvang hebt voor je kindje.
Dan ligt het ook een beetje aan jezelf vind  ik dan. 
Kijk zn kindje moet inderdaad  niet van het ene verblijf naar het andere gaan maar een keertje kan vast geen kwaad.

Succes ermee

Ik ken het probleem. Heb twee dochters, 3 jaar en 1 jaar. Mijn man en ik werken allebei bij een bedrijf wat altijd open is, geen 9 tot 17 tijden en waar ze heel veel flexibiliteit verwachten. Mijn zus heeft gelukkig altijd kunnen oppassen, maar door ziekte gaat ze in de toekomst dat niet zoveel kunnen. Ik zoek dus nu ook naar een nieuwe baan. Ik vind ook moeilijk een baan waarbij het allemaal moet gaan lukken. Kdv is voor nu bij ons geen optie, dan zouden we met 3 verschillende er nog niet uitkomen. 
Misschien kun je bij een leer en werkloket terecht of een loopbaancoach?

Terug
Bovenaan