Help, mijn hormonen kunnen dit niet aan (opvang stress...)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik moet heel even mijn ei kwijt. Ik ben nu 37wk zwanger van mijn 2de kindje en mijn eerste is net 2. Hij gaat twee dagen per week naar de creche en een dag per week naar mijn schoonmoeder. Hij gaat (wat mij betreft) vooral naar mijn schoonmoeder omdat zij dat zo leuk vindt. Niet omdat we de creche niks vinden of omdat we het uit financieel oogpunt moeten.
Hij vindt het super leuk bij zijn oma dus voor hem is die ene dag in de week echt een uitje.
Maar nou komt het. Ik vind het soms best een lastige manier van opvang. Vooral omdat het op vrijwillige basis is vind ik het soms lastig om bepaalde dingen te zeggen. Als mijn schoonmoeder met vakantie wil of ziek is dan zitten wij natuurlijk met een probleem. Met de creche heb je toch een meer zakelijke relatie en weet je beter waar je aan toe bent.
Nu moet mijn schoonmoeder geoperareerd worden en kan daarna 6 weken niet tillen...en dus niet oppassen. Ze heeft er voor gekozen om deze operatie uitgerekend twee weken (volgende week dus) voor mijn uitgerekende datum te laten plaats vinden....hier schiet ik dus volledig van in de stress.....
Ik weet dat zij het ook niet voor haar lol doet maar er is verder ook geen overleg geweest of wat dan ook. Niet alleen zit ik straks in mijn kraamtijd met 6 weken een dag minder opvang (wat ik ook super jammer vind voor mijn oudste want die kan straks in die hectische tijd ook wel wat prive aandacht gebruiken), maar ook maak ik me erg druk over de opvang van hem tijdens de bevalling.
Ik wil graag thuis bevallen en had gehoopt dat ook mijn schoonmoeder (net als mijn eigen moeder) als nood opvang voor mijn oudste kon dienen. Mijn eerste bevalling was namelijk heel heftig, daar wil ik dat kleine manneke niet bij hebben. Nu heb ik alleen mijn moeder achter de hand, maar die werkt zelf ook gewoon.

Pfff...al met al ben ik er heel gestresst door. Ik denk dat het de hormonen zijn, want normaal gesproken ben ik niet zo extreem emotioneel.
Is mijn reactie nou echt heel raar (egoitisch)  of zijn er ook mensen die het begrijpen?

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Mama 3007

hoi,

ene kant snap ik het wel.... je rekent er toch op en dat valt nu weg....
Aan de andere kant: beter nu terwijl jij thuis bent dan straks als je weer moet werken en je dus geen opvang hebt voor je oudste (je schrijft niet of de baby straks ook een dag in de week naar oma gaat).

Zelf heb ik er destijds voor gekozen om de oudste nog maar 1 dag naar de opvang te laten gaan tijdens mijn verlof. Vond het een beetje sneu voor hem om hem 2,5 dag heen te brengen terwijl ik zelf gewoon thuis was.... Die ene dag opvang was voor mij een relax dag en na de geboorte een tutdag met de baby.

Hectisch zal het hoe dan ook wel even zijn voor je oudste, maar denk dat het ook snel genoeg went. Als ik kijk om me heen en ook uit eigen ervaring.... ze vinden het heel snel gewoon dat die baby toch echt blijft en niet mee naar huis gaat met de visite  en wie weet met dat extra dagje thuis gaat het nog sneller.... en die 2 daagjes creche kan hij eventueel bijtanken als het nodig is!

Makkelijk gezegd, maar relax! Het regelt zich straks uiteindelijk vanzelf wel.

groetjes,
Marije (32 weken zwanger van de 3e)

Terug
Bovenaan