Help!! Mijn kind (12) wil strings

<p>Mijn dochter kwam gister met de vraag: mamm? Mag ik ook strings  die jij ook draagt ? Ik zei oww oke moet ik nog even over nadenken ik laat je het deze week weten .</p><p>Maar omg ik was 15 toen ik ze zelf kocht van m'n vakantie baantje maar 12 lijkt me vroeg of klets ik nu uit m'n nek?</p><p>Nog meer ouders met deze ervaring en op welke leeftijd mochten jullie dochters aan strings beginnen om het zo maar te zeggen </p><p> </p>

Haha kan me voorstellen dat je er anders naar kijkt als het je dochter is maar persoonlijk vind ik de vraag niet heel gek.
Hier geen dochter maar bij ons begonnen strings ook rond de 12 interessant te worden.
Je hebt ook wat minder volwassen strings, bij h&m ofzo, gewoon katoen zonder kant met hippe printjes. Zou dan wel zoiets af proberen te spreken ?

Sta je daar met je goeie gedrag. 
Vraag haar waarom ze het wil, misschien is het voor haar niet meer dan logisch omdat jij ze ook draagt. Misschien heeft ze er met iemand over gesproken die zegt dat het in de brugklas zo ‘hoort’.  Onzin natuurlijk, de ene 12-jarige draagt nog vrolijke meisjes onderbroeken met bijpassend hempje, de andere 12-jarige al echte lingerie. Er is niks wat ‘zo hoort’. 
Praat erover, vraag ernaar en besluit dan. Zal wel samen met haar gaan shoppen... idd H&M of Hema.

Ik weet nog dat bij mij in de klas van groep acht er ook meisjes waren die strings droegen. Ikzelf was echt een 'laatbloeier' wat dat soort dingen betreft (haha), dus pas geïnteresseerd in jongens, makeup en "pubermeisjesdingen" toen ik 14 was ofzo. Maar volgens mij is 12 op zich niet super vreemd hoor! Snap wel dat het apart is als je eigen (kleine) meisje ineens dit soort dingen vraagt trouwens, haha.
Weet wel nog dat mijn moeder, toen ik ook op een gegeven moment vroeg om strings, met mij samen de stad in is gegaan en we er toen samen een paar uitgezocht hebben (oftewel: normale katoenen en geen ordinaire doorschijnende tijgertanga's haha). Zou proberen er altijd open over te praten met je dochter, anders gaat ze ze straks stiekem kopen van zakgeld bijvoorbeeld ;)

Hoi Svetlaan
Mijn dochter is 12 en draagt ook strings en vind dat prima .
Ze zit of inmiddels zat  in groep 8 en alleen met gymen droeg ze een slip of boxer 
De reden dat ze het wilde was omdat ze het van mij zag en ze vind ze fijner zitten dan boxers of slips
En ik vind je ziet het toch niet onder kleding ze loopt er niet mee te koop en heb gewoon normale modellen voor haar gekocht bij HEMA H&M en C&A in allerlei kleurtjes
Succes met je dochter 

Mijn zusje was 8 toen ze er op vakantie eentje vroeg. Dus we zijn in Italië een winkel binnen gelopen. Aan de wand hingen tig strings op kleur en maat gesorteerd. Ze koos een lichtblauwe... 
voor ons als zussen was dat hilarisch. Ze droeg hem amper. Het bleek dat ze gewoon nieuwsgierig was??‍♀️ 
ik zou mijn dochter er ook een halen als ze er om vroeg. Gewoon om te proberen en met de afspraak dat hij netjes in de broek moet blijven. Een string boven de broek vind ik bij een volwassene al geen gezicht... 

Mijn dochtertje is net 2, maar toevallig hadden mijn man en ik het er een paar weken terug over. Het gaat er vooral om waarom ze het wil dragen denk ik en welk beeld je zelf hebt bij het dragen van een string. Ik draag ze omdat ik geen 4 billen in een broek wil en hipsters heel vervelend vind zitten. Niet omdat ze sexy zijn ofzo. 
Een gewone string zou ze tzt van mij mogen. 

Terug
Bovenaan