Help mijn kind bijt

Wij hebben een zoon van bijna 5. Over het algemeen gezien een vrolijk en lief kind. Alleen zo gauw hij gepest wordt, kan hij niet op de juiste manier reageren door op school bv naar de juf te gaan, maar bijt of knijpt hij het kind. Het is een echte klier naar andere kinderen toe, en in sommige gevallen doet hij ze ook echt pijn. Laatst sloeg hij een kind met een knikkerzak in het gezicht, niet altijd wetende wat er aan vooraf is gegaan, de juffen hebben natuurlijk ook maar 2 ogen...Maar dit gedrag kan gewoon echt niet. Zelfs de doorgewinterde juffen op school hebben niet echt een advies voor mij, hooguit zeggen ze dat je goed gedrag moet belonen en slecht gedrag zoveel mogelijk negeren, tenzij het natuurlijk echt te ver gaat..Over een week of 6 krijgt hij een zusje...wat staat me dan te wachten met hem, kan ik hem wel vertrouwen in het bijzijn van de baby??? Wie heeft er tips voor mij
 
Hallo,
Hij bijt letterlijk de vele prikkels die op hem afkomen van zich af. Het is een beetje teveel zie ik vaker in de praktijk. Wat zegt je intuitie?
Groetjes Knof
 
Teveel prikkels? Bedoel je dan wat er door de dag heen allemaal gebeurd op school? Wat mijn intuitie zegt...geen idee eigenlijk....Ik denk dan zo, als de juffen die al zo'n 30 jaar in het vak zitten geen idee hebben, hoe moet ik het dan weten, zij staan voor veel meer kids elke dag, neem aan dat dit niet de eerste keer is dat ze zoiets meemaken. Hij pikt er ook wel de "zwakkere" kinderen tussenuit, dit gebeurd niet met kinderen die ouder zijn dan hem. En dan met 34 kinderen in de klas wordt ook vanalles over het hoofd gezien, ze zien dan vaak al niet wat er evt aan vooraf is gegaan, hij komt dan thuis met het verhaal dat er een kind bovenop hem is gaan liggen, en dan kan hij bijten. Dan zeg ik: heb je niet gezegd dat hij moest ophouden? Dan zegt hij van wel, wat er van waar is weet ik ook niet precies, ik ben er niet zelf bij geweest. Op bv een strafstoel zetten maakt ook weinig indruk op hem.
 
hallo,

Mijn buurvrouw heeft twee meiden een van 6 en een van 4 als die twee ruzie hebben dan doen ze ook van alles bij elkaar en dan grijpt zen naar mijn idee niet goed in.
Ze schoppen bijten en slaan elkaar ook trekken ze aan elkaars haren. [ met bossen tegelijk er uit ja echt waar!]
Mijn buurvrouw zegt als de een wordt geslagen de ander het gewoon terug moet doen want als ze hun in de gang zet of speelgoed afpakt ze toch alleen maar gaan lachen , ik vind dat echt vreselijk om te zien. [ en echt belachelij]
Maar nu komt het ergste ze doen het u ook bij mijn meisje van ruim 3 jaar!
Laatst werd ze gebeten omdat ze het schepje niet terug wilde geven haar tanden [ van de jongste van haar] stonden in de arm van mijn dochter en dat heeft er 4 dagen ingestaan.
Wat zegt ze: dat mag je niet meer doen he! tegen haar MONSTER en tegen mij zegt ze:
ze mag wel terug bijten hoor dan weet ze hoe het voelt!
Ik zeg:
PARDON ik wil mijn kind niet het slechte voorbeeld geven! mijn kind mag niet slaan schoppen of bijten maar moet naar mij toekomen als er iets gebeurd.
Ik zeg zo geef je een verkeerd signaal af en zij gelooft daar niet in Tja?

Jou kind moet gewoon duidelijker aangeven dat het iets niet wilt met zijn mond..... met woorden dus!
Dan zegt hij bv gewoon STOP HOU OP IK VIND HET NIET LEUK dan draait hij zich gewoon om en zegt IK BEN DE WIJSTE en loopt met een rechte rug weg.
Dat leer ik mijn kind ook en het helpt.
en goed gedrag belonen bv wat zijn jullie lief aan het spelen [ als er niks gebeurd is bv]
Sorry maar ik kan hier dus echt boos om worden!
 
Terug
Bovenaan