help mijn kind durft niet te poepen

Sinds januari van ons jaar is onze dochter zindelijk. In maart is ze 2 geworden dus ze was er lekker vlot bij.
Nu heeft ze een paar keer harde ontlasting gehad en was er wat bloed bij het afvegen.
We weten dat dit kan komen door een klein scheurtje van binnen.
Maar sinds anderhalve week durft ze steeds niet te poepen.
Het is zo zielig ze loopt dan echt een half uur te stuiteren door de kamer.
Ze zegt dat ze dan buikpijn heeft.
Ons lijkt het meer dat het dan voor haar anus zit en dat dat pijn doet.
Ze slikt nu zakjes voor de ontlasting en ze gebruikt lactulose.
Haar ontlasting is echt niet hard dus we weten niet of het nu angst is om te poepen of dat er wat anders is.
Hebben jullie tips????????????
Ze zijn namelijk van harte welkom!!!!

Trouwens: eten doet ze gezond gewoon bruin brood en geen dingen waar ze ontstopping van kan krijgen!!!!
 
Hoi Corine86, heel herkenbaar probleem!!! Mijn dochter durf ook niet te poepen, met als gevolg dat ze het een paar uur probeert op te houden. Ze heeft een paar keer harde ontlasting gehad, dus met gevolg dat ze nu niet meer durft!!!
We maken er nu maar een heel leuk iets van, boekje lezen als ze op het potje zit of liedjes zingen. Meestal heeft ze het dan niet door als ze hard mee zit te zingen...
Ik hoop dat het voor jou en vooral voor je dochter ook werkt, maar misschien heb je het allang al geprobeerd.
Succes ermee, liefs Laura
 
mijn zoon heeft dat ook gehad. Hield zijn poep ook lekker op. heb al nu voor bijna een jaar zakjes en dat gaat goed. ze moet weer vertrouwen krijgen dat poepen geen pijn doet. Geef het met dzakjes en lactulose tijd en veel vertellen dat poepen normaal is en er bij hoort. Het komt goed.
 
wij hebben ook een onderhoudsdosis lactulose gehad, ook hadden we actimel gekocht! dit kreeg mijn zoontje elke dag erbij voor zeker een half jaar! soms was zijn ontlasting wat te dun maar dit stimuleerde wel om te poepen want ophouden kan niet! en tja hij rende op den duur naar de wc. wat je ook erbij zou kunnen gebruiken is activia! helpt ook goed. mag ik vragen welke zakjes ze gebruikt? en hoeveel??

sterkte ik weet hoe frustrerend het kan zijn!!! en hoe vervelend t kan zijn voor t kind!!!!
 
@trotse mamma van 2,

Onze dochter gebruikt forlax.
Het is echt gewoon dat ze niet durft te poepen.
Eerst probeer ik echt heel erg rustig te blijven maar soms rent ze de hele kamer door en gaat ze huilen ik zeg dan ga maar poepen dan gaat de au over.
Gaat ze weer huilen en soms wordt ik echt wel een beetje boos.
Gisteren heeft ze 2 keer gepoept daarna had ze weer dunne.
Vind het zo zielig.
MIsschien komt het door alles wat er hier thuis gebeurd.
We verwachten een drieling dus ze weet dat mamma een baby krijgt en alles is nu baby bij haar.
Ze is zelf ineens ook een baby dus ja je weet neit wat er in dat hoofdje omgaat.
Zodra je weg gaat heeft ze afleiding en denkt ze er niet aan maar zodra ze thuis is gaat het mis.
 
Hoi hoi, wij hebben hetzelfde met onze dochter gehad, zij was toen al een jaar of 5. Gouden tip voor ons toen was: blijf zeker niet aanmodderen!!! Wij hebben echt alles geprobeerd, lactulose, klisma's, dieten etc. Uiteindelijk werd het zo erg dat ze soms 2 weken niet ging met alle ellende vandien. Overigens begon het bij ons ook toen ik zwanger was van de jongste. Uiteindelijk hebben we ons laten doorverwijzen naar een kinderarts en heeft ze macrogol gekregen en een doorverwijzing naar een psycholoog. Daar hebben we 2 gesprekken gehad en hebben we uiteindelijk dmv een grabbelton het probleem kunnen oplossen. Onderschat het niet hoor, het kan echt op lange termijn ook problemen opleveren! Mocht je meer willen weten laat maar weten,

sterkte allemaal!

 
Wat herkenbaar! Onze zoon van bijna 4 durft niet te poepen op de wc. Hij houdt het dan rustig een week op. Hij durft het gelukkig wel in de luier! Met hem ben ik ook al 2 x bij de dokter geweest voor bloed bij de ontlasting en we hebben idd ook zakjes om te gebruiken. Als ie nu moet, vraagt ie een luier en dan gaat het gelukkig weer goed, maar zonder luier, durft ie niet. Plassen op de wc gaat gewoon goed, maar hij durtf niet te poepen . Zn broertje van 2 doet het netjes op de wc, maar ook dat als voorbeeld helpt niet!

Sterkte allemaal
 
Terug
Bovenaan