Help mijn kind eet papier/karton

<p>Mijn dochter van twee kauwt enorm graag op papier en karton. Boekjes, postpakketten, brieven, tekeningen, papieren tassen, dozen... echt alles wordt gesloopt. Overal happen uit.</p><p>we hebben geprobeerd dit gedrag te negeren, te bestraffen en gewoonweg te benoemen. Niks helpt. Het is in get afgelopen halve jaar steeds erger geworden. Meestal spuugt ze het wel uit, maar zeker weten doe ik dat niet. <br /><br /></p><p>we vinden het enorm vervelend steeds boeken en puzzels ed weg te moeten gooien. Alles van papier/karton uit haar bereik houden is ook geen optie. Je kunt immers niet elk hagelslagpak gaan vervangen voor plastic etc.</p><p>zijn er meer met deze ervaring? Ging dut vanzelf over of heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?</p><p>ze lijkt overigens zand ook lekker te vinden, maar niet zo extreem als papier </p>
 
Ik heb geen tips voor je, helaas, maar ben wel "evaringsdeskundige": schijnbaar deed ik dit ook als kind! xD Is volgens mij vanzelf weer over gegaan en ik ben volgens mij helemaal gezond opgegroeid :p
Overleg eens met een arts/consultatiebureau inderdaad, wie weet hebben zij meer ervaring en/of de gouden tip!
 
Inderdaad slim om dit even met de huisarts te bespreken! Het kan zijn dat ze bepaalde vitaminen te kort heeft waardoor ze dit doet, of misschien dat het haar een bepaald gevoel in haar mond geeft dat door iets anders vervangen kan worden!
Succes :) 
 
 Bedankt. Pica klinkt wel beetje eng maar als dat het is zou het met extra ijzer binnen drie maand weg moeten zijn. Zal idd de huisarts maar eens raadplegen. 
 
Heel herkenbaar dit! Onze zoon van ruim 1,5 jaar doet dit ook! Wat we ook zeggen, of niet! Hij eet alles op wat hij vind als het maar papier of karton is. 
Onze zoon heeft echter wel een koemelkallergie gehad in het begin van zijn leventje. Tot een maand of 8. Daarna stak DIT probleem de kop op. Mijn schoonmoeder had wel een idee waar het vandaan zou kunnen komen... zijn speciale voeding was onwijs vies en smaakte naar karton. Dus hij was de smaak gewend 8 maanden lang. Dus hij ging opzoek naar iets herkenbaars.
Zoals meerdere al schrijven, denk ik dat ze iets tekort komen?
Ik heb er nog nooit echt heel erg blij stilgestaan dat hij iets mist ofzo. Maar misschien wordt het hier ook eens tijd om aan de bel te trekken. 
Succes in iedergeval met die kleine papierversnipperaar?
 
Heel herkenbaar dit! Onze zoon van ruim 1,5 jaar doet dit ook! Wat we ook zeggen, of niet! Hij eet alles op wat hij vind als het maar papier of karton is. 
Onze zoon heeft echter wel een koemelkallergie gehad in het begin van zijn leventje. Tot een maand of 8. Daarna stak DIT probleem de kop op. Mijn schoonmoeder had wel een idee waar het vandaan zou kunnen komen... zijn speciale voeding was onwijs vies en smaakte naar karton. Dus hij was de smaak gewend 8 maanden lang. Dus hij ging opzoek naar iets herkenbaars.
Zoals meerdere al schrijven, denk ik dat ze iets tekort komen?
Ik heb er nog nooit echt heel erg blij stilgestaan dat hij iets mist ofzo. Maar misschien wordt het hier ook eens tijd om aan de bel te trekken. 
Succes in iedergeval met die kleine papierversnipperaar?
 
Terug
Bovenaan