help mijn kind is wagenziek

vandaag ging ik met de auto naar mijn ouders die op 20 min afstand wonen, mijn dochtertje (bijna 2 jaar)ging mee, lekker met opa, oma en haar nichtje gespeeld en op de terug weg kotste ze de hele auto onder.
Althans haar autostoeltje.
Het is 2 weken geleden ook al een keer gebeurd, ze is niet ziek en zodra ze weer in schone kleren is gehesen en weer wat gedronken heeft  is alles weer ok.
 ik moet zeggen dat ik soms best wat pittig rijd en daar kan ik nu rekening mee houden, maar heb niet het idee dat dat het is.
Wie heeft er tips wat kan ik eraan doen.
groetjes Martine

Hoi,
Ik weet het, heel vervelend. Ik heb twee dochters die het ook hebben, van mijn zoontje weet ik het nog niet (nog te klein).
Ik heb een paar tips, maar niks helpt echt 100%.
- goed eten voor ze de auto in gaat (met half lege maag worden ze eerder ziek)
- niet snoepen en drinken in de auto
- laat je kind zoveel mogelijk vooruit kijken
- niet lezen in de auto
- een overgeefbakje op schoot
Succes ermee. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat als mijn zoon ook wagenziek blijkt te zijn, ik met het vliegtuig op vakantie wil!!! Drie overgevende kids vind ik te veel!
Ivy

Ik heb ook eens gedacht dat mijn dochtertje wagenziek was, want zij spuugde ook eens tijdens 2 autoritten van 3 kwartier  (zat een week tussen en verder was ze niet ziek). Maar daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Vreemd he?
Dus misschien valt het mee.
Mocht het wel zo zijn, ik zag gisteren in de nieuwe margriet polsbandjes tegen wagenziekte, met een drukpunt waardoor je blijkbaar niet ziek wordt, voor kinderen en volwassenen. Als je geinteresseerd bent kan ik de naam wel even opzoeken.

groetjes

Annemieke

dat lijkt me wel handig zo'n polsbandje, zal het wel echt helpen trouwens.
Ik weet natuurlijk nog niet of ze echt wagenziek is,
misschien was het toeval, maar misschien kun je eens opzoeken voor me waar ik inf kan vinden over die polsbandjes.
alvast bedankt
groetjes Martine

Hoiii,

Mijn zoon heeft dit ook en alle tips die hierboven ook genoemd worden zijn inderdaad van toepassing. Verder hebben wij onze rijstijl wat aangepast: niet te snel optrekken, niet te plotseling remmen (tenzij noodzakelijk natuurlijk), als je afslaat niet in de bocht al gas geven maar na de bocht. Je voelt je een beetje een sukkeltje maar volgens ons helpt het (mede). Succes. (Het helpt ook tegen snelheidsbekeuringen).

Groetjes,
Line

Hoi,

Die bandjes vind ik echt geweldig. ik heb geen wagenziekte maar was wel vaak misselijk. Als ik op beide drukpunten tegelijk drukte ging het altijd meteen beter. Tijdens mijn zwangerschap heb ik die bandjes gebruikt en het hielp fantastisch. Je kunt ze ook bij de ANWB kopen.
Die bandjes hebben een knoopje dat je plaats op de hoogte van een accupressuurpunt. Druk uitoefenen op dit punt gaat misselijkheid tegen. De bandjes zijn dan ook goed te gebruiken voor allerlei vormen van misselijkheid.

Groetjes Renée

Terug
Bovenaan