help! mijn kind wil niet eten!

Hoi

Mijn dochter eet al weken slecht. Ze is 4,5 maand en wij moeten er moeite voor doen om 800ml voeding te geven. Dit wordt dus verspreid over 5 flessen.
Maar vandaag is het nog slechter dan anders. vanochtend om 7 uur dronk ze 110 ml en om 11 uur weer maar 110 ml!
Wat moet ik hier mee!!! Ze krijgt voor de rest geen bijvoeding omdat we dan denken dat zij nog minder melk gaat drinken.
Wie heeft dit ook meegemaakt of kan ons helpen!?

Groetjes Matthea
 
Hoi Matthea,

Heel frusterend, vooral omdat je je zorgen gaat maken. Ik zou in ieder geval met het CB overleggen als ik jou was. Mijn dochter is ook een lange periode zo'n eigenwijze duvel geweest. Wat zeg ik, geweest... De afgelopen 2 dagen zijn we ook weer bezig. Wat voor mij hielp: op vaste tijden de fles aanbieden (voor het slapen gaan, bij het wakker worden, halverwege tijdens het wakker zijn) en psychisch de knop omdraaien: blij zijn wat ze binnen krijgt ipv weer maar een halve fles. Spanning breng je over. Ook moest ik de kleine meid laten merken dat mama de baas was. Vaak betekende het kind liggend op de arm, ik staand voor het raam, het lipje kietelen met de speen, soms ook speen erin duwen  en na veel protest, vaak ook tranen bedacht ze dan opeens: krijg nou wat, lekker zo'n fles. Ook het afwisselen met partner was erg belangrijk. Langzaam aan verbeterde het.
Je schrijft dat je niet aan de vaste voeding wil om het drinken niet te verstoren. Volgens mij is dat een logische opvatting maar mijn ervaring is dat het zo niet werkt bij zo'n kleintje. Zij zien het niet als vervanging en mijn dochter was er rond die tijd aan toe. Alles wat ze bijv aan fruit binnen krijgen, heeft ook vocht en kan je in het geheel meetellen. Eerst eten ze nog geen enorme hoeveelheden maar dat maakt het eetavontuur wel wat aantrekkelijker, met wat meer variatie. Succes!
 
Hoi Ankie

Weet je ook nog hoeveel mililiter je kindje toen dronk op een dag? Als dat ook niet zoveel was dan maak ik me minder druk!
Dus jij zegt op vaste tijden eten geven en niet vaker of eerder zeg maar?
Ook dus toch maar met de fruithap verder gaan? Ze at daar soms wel 100ml van op toen ik het gaf maar soms wilde ze het weer helemaal niet! Zou jij dan wel 4 flessen blijven geven maar dan tussendoor een keer een fruithapje? Meestal krijgt ze om 7 uur haar eerste fles en dan om half 12, 4 uur en 8 uur. Ongeveer hoor!

Groetjes Matthea
 
Onze zoon, nu 9 maanden, heeft precies hetzelfde gehad. Tot 4,5 maand ging het hardstikke goed. HIj dronk zelfs flessen van 210 ml! Opeens werd het steeds minder en begon het gevecht. En omdat mijn man en ik hierover in de stress zaten, dronk hij nog minder. Ook de hapjes (fruit/groente) werden een gevecht. Uiteindelijk zaten we nog maar aan drie flessen melk, waarvan hij nog niet alles op dronk. Hij is na een fikse verkoudheid ook afgevallen. Gelukkig gaat het nu beter.  We hebben ons er nu bij neergelegd en accepteren het als hij geen trek meer heeft. We bieden constant eten en drinken aan en dat werkt bij Tim heel goed. Steeds kleine beetjes. Hij groeit nu weer goed en de stress is bij ons drietjes helemaal weg. Dus zorg ervoor dat het geen gevecht wordt, ook al wil je dolgraag dat je kindje genoeg binnen krijgt. Volg je moederinstinct en hecht niet te veel waarde aan de  hoeveelheden die het CB voorschrijft. Ieder kind is anders! Heel veel succes.
 
hoi, wij hebben de laatste dagen ook dit probleem met

ons dochtertje. Zij is 6 maanden .

gisterenavond om half 7 krijgt zij haar laatste fles met nutrix,

tot van ochtend 8 uur, je zou zeggen dat ze dan wel weer honger

heeft maar ze weigert hem dan al na een paar slokken......

frustrerend, ik blijf eventjes opdringen en dan geeft ik het maar op...

ze had maar 90 ml gedronken...en dit is nu al een paar dagen aan de gang!

In het boek "OEI IK GROEI" lees je wel als baby's een ontwikkelingssprongetje

maken dat ze dan in zo'n periode weinig kunnen drinken, mar als dit mij te lang

gaat duren dan bel ik toch eventjes het CB...

 
Terug
Bovenaan