help, mijn kind wil niet indalen

Hoi,

Ik ben 38 weken en het kindje is nog steeds niet ingedaald. Ik ben nu onder controle van de gyn en mag dus helaas niet thuis bevallen. Zowel de gyn als de vk zeggen dat de baby tijdens de bevalling nog kan indalen maar dat het ook een keizersnee kan worden en dat kunnen ze pas zien als de bevalling begonnen is. Er is geen aanwijsbare oorzaak voor het niet indalen behalve dat het hoofdje iets groter is dan gemiddeld. Mijn vraag is heeft iemand dit ook en hoe vaak komt het voor dat het toch een keizersnee wordt.

groetjes, Anouk

hoi Anouk,

Mijn dochter wilde ook niet goed indalen. Soms was ze wel een beetje ingedaald, maar ze schoot steeds weer terug omhoog. Met 38w 5d braken mijn vliezen. Op dat moment was ze niet ingedaald. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht en daar direct ingeleid. De vacuumpomp was nog wel nodig, maar ze is dus wel via de normale weg geboren. Ze hebben het tegen mij geen moment over een keizersnee gehad. Mijn dochter was wel flink nl. 4000 gram, en ik ben niet echt groot van stuk.

Hoe het bij jou gaat verlopen, blijft natuurlijk nog even afwachten. Je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden. Ik begrijp dat je erg tegen een eventuele keizersnee opziet? Ik wil je in ieder geval sterkte wensen voor de komende tijd.

groetjes,

Miranda, mama van Nisrine
27w 1d zwanger

Hoi Anouk,

Ik sta ook in het forum met een beetje hetzelfde.
Ik ben ook 38 weken zwanger van mijn 1e en mijn kindje is ook nog niet ingedaald. Ik ben hiervoor naar de gyn. geweest en bij mij komt het door zeer sterke spieren van het paardrijden. Maar hij heeft het niet over een keizersnee gehad. Wel dat er misschien even geholpen moet worden tijdens de bevalling. Mijn verloskundige maakt zich daarentegen weer geen zorgen. Dus ik wacht het allemaal maar af. Als tijdens de bevalling blijkt dat hij niet verder naar beneden wil ga ik direct naar het ziekenhuis.

Sterke!!

quote: Maria V reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2005 11:32:52'));

Hoi Anouk,

Ik sta ook in het forum met een beetje hetzelfde.
Ik ben ook 38 weken zwanger van mijn 1e en mijn kindje is ook nog niet ingedaald. Ik ben hiervoor naar de gyn. geweest en bij mij komt het door zeer sterke spieren van het paardrijden. Maar hij heeft het niet over een keizersnee gehad. Wel dat er misschien even geholpen moet worden tijdens de bevalling. Mijn verloskundige maakt zich daarentegen weer geen zorgen. Dus ik wacht het allemaal maar af. Als tijdens de bevalling blijkt dat hij niet verder naar beneden wil ga ik direct naar het ziekenhuis.

Sterke!!

Als ik je aan mag raden.

Accepteer die keizersnede echt alleen als het niet anders kan of als er van 1 van jullie beide gezondheidskwesties in de knel gaan komen en doe het niet uit gemakzucht of iets.

Ik heb bij de eerste een ks gehad omdat het niet anders kon maar ik zit er nu nog mee.

Je blijft met een bonk energie zitten in je kraamtijd en erna waar je niet goed van wordt omdat je die opgebouwd hebt om te bevallen en dat niet zelfs hebt gedaan zeg maar + dat je met een gevoel komt te zitten alsof je een taart hebt gemaakt en iemand anders de garnering eroverheen gedaan heeft dat je het niet 'zelf'hebt gedaan en geloof mij dat is een rotgevoel.

Sterkte met je bevalling en ik hoop voor je dat alles goed gaat en het nog indaalt.

Een keizersnede wordt nooit uit gemaktzucht gedaan.

Als ze besluiten dat het een keizersnede wordt, accepteer het dan.

Mijn oudste is via een keizersnede geboren. Ze had er nooit doorgekund,
maar in eerste instantie moest ik maar blijven proberen. Als ze eerder
hadden ingegrepen had ik daarna niet heel veel complicaties
gehad.   (Het was op het randje)

Mijn meisje heeft twee keer de vacuumpomp op haar hoofd gehad, en
uiteindelijk moest ze nog met spoedgehaald worden, en dat terwijl het
inleiden al 9 dagen ervoor was begonnen.

Ik kan alleen maar adviseren laat niet te lang aan je prutsen.

En laat je vooral niet door anderen aapraten hoe erg het is een
keizersnede, dat je het niet zelf hebt gedaan en al dat soort onzin. Je
kind gezond uit je buik dat is het allerbelangrijkste. Ik werd er zo
zat van dat ik zielig moest zijn omdat mijn docher via een keizersnede
was geboren. Het is een geweldige meid, en ik ben er niet minder moeder
door.

Heel vel sterkte met de bevalling.

Miep

Anouk, heel veel babies dalen gewoon in tijdens de weeen. Als dat bij jou starks ook het geval is zie ik niet in warom je niet thuis zou mogen bevallen. Als de verloskundige bij je komt en jebt bijv 5 cm ontsluiting en een ingedaald kind is het probleem al opgelost.
Miep heeft volkomen gelijk: Laat niet te lang aan je prutsen.
Inleiden verhoogt de kans op een ingreep aanzienlijk. En 9 dagen inleiden is natuurlijk ongehoord, je hebt het vreselijk zwaar gehad Miep, en er zijn blijkbaar aanzienlijke risico's genomen.
Dus kijk wat er gebeurt tijdens de bevalling en beslis dan waar je gaat bevallen.
Veel sterkte.
Maria V, om je even te bemoedigen. Mijn schoonzusje werkt op een manege en zit bijna de hele dag op een paard. Haar zon daalde destijds ook pas in met de weeen, maar in 5 uur tijd heeft ze zonder knippen of scheuren een kind gebaard van 4100 gram. Laat je niet bang maken van te voren, want anders wordt het zo'n 'selffulfilling prophecy.'

Hoi Anouk,
ik heb 2 voorbeelden. Allebei mijn kindjes zijn niet ingedaald geweest voor de bevalling. Bij mijn eerste deed hij dat ook niet tijdens mijn bevalling en is uiteindelijk met een vaccuumpomp gehaald, was zelfs op het nippertje anders was het een keizersnee geworden. Het verschil alleen met de tweede is dat deze bevalling een inleiding was en naar mijn mening is dat de reden dat het allemaal zo moeizaam ging, want mijn tweede, een dochtertje, is helemaal via de gewone weg geboren. Ik had wel een medische indicatie vanwege mijn eerste bevalling, maar zij daalde wel in op het moment dat de vliezen braken. Zo zie je maar weer, je kunt er niks van zeggen. Je moet maar zo denken, je staat onder controle en ze weten dat ze alert moeten zijn, dat moet als het goed is al een geruststellende gedachte zijn. Veel sterkte strakjes en een mooie tijd met je kindje.

Terug
Bovenaan