Help! Mijn kind wil niet slapen!!..

Hallo mama's..

Ik begin me langzamerhand erge zorgen te maken, mijn dochter is nu bijna 6mnd en slapen is hier altijd al een drama geweest maar sinds 2 maanden snachts ook al!! ( ik dacht dat het een fase was die wel over zou gaan :S)
Overdag slaapt ze misschien in totaal 2uurtjes, zodra ze moe wordt breng ik haar naar bed en dan krijst ze wel 20-30minuten dan valt ze in slaap maar is na 20minuutjes alweer wakker... zo gaat het de dag door.
Haar laatste fles is rond 9u daarna gaat ze op bed en word dan weer rond 00u wakker (vaak omdat ze dan op haar buik ligt en niet terug kan) dan geef ik de speen slaapt ze verder maar vanaf dat moment wordt ze wel om het uur wakker. Nu geef ik haar rond 3u een fles omdat ze gewoon honger heeft..Maar dit wordt zo wel heel erg vermoeiend zowel voor haar als voor mij (en mn man).
Nu is ze ook verkouden en is sinds 2 dagen de hele nacht bijna wakker ... ze krijst echt alsof ze heel erg pijn heeft maar valt dan op me arm weer in slaap maar als we haar zelfs bij ons in bed leggen wordt ze steeds krijsend wakker..
Weet echt niet meer wat ik hiermee moet!! vermoeidheid wordt steeds groter

Sorry voor het lange verhaal moest het wel ff kwijt!! Hopelijk heeft iemand tips ofzo!..Xxx een wanhopige moeder ;)
 
Hoi,

Als mijn dochter (nu 10 mnd) verkouden is, wordt ze ook veel vaker wakker ivm verstopte neus etc. En inderdaad dan ook krijsen, want ze schrikt ervan dat ze niet goed kan ademhalen, wordt dan wakker en is overstuur. Om daarna als ze rechtop zit/ligt in slaap te vallen, omdat ze dan en zich veilig voelt in mijn armen en ze weer goed kan ademhalen.
Normaal slaapt mijn dochter gelukkig prima.
Het lijkt me inderdaad slopend als je kindje om de 20 minuten wakker wordt, voor jezelf en voor je kind. Ik zou proberen als ze overdags wakker wordt na 20 min naar haar toe gaan, aai over haar bol, zeggen dat ze nog even moet slapen en dan haar in iedergeval weer 10 min laten liggen evt huilend voordat ik weer terug zou gaan. Niet oppakken, maar alleen een aai geven, geruststellen en weer weggaan. En vol blijven houden....Zodat ze toch misschien een ritme gaat krijgen van in iedergeval 1-2 uur in bed blijven/slapen. Maar ws makkelijker gezegd dan gedaan.....

's Nachts zou ik proberen de fles weg te laten! Probeer dan de laatste fles om 23.00 uur te geven en dan 's ochtends weer om 6.00 uur. Lukt dat in het begin niet, probeer dan eerst om 1.00 uur laatste fles en daarna steeds een uur terugbouwen. Zodat ze wel doorkrijgt dat ze 's nachts moet slapen. Als ze eenmaal (als ze wat ouder zijn) gewend zijn om 's nachts nog drinken te krijgen, krijg je een steeds groter probleem. (Een vriendin van mij heeft een dochter die gewend was tot haar 4e jaar gewoon om ongeveer 3 uur 's nachts een beker drinken te krijgen. Werd dus ook echt elke nacht wakker om die tijd, heeft echt heel wat energie gekost om haar te leren laten doorslapen zonder drinken.)

Nou heel veel sterkte, want het zal vast niet makkelijk zijn!
Hoop dat jullie het zelf ook een beetje volhouden en hoop dat ze snel wat langer doorslaapt!!

Groetjes Renata.

 
He hallo,

Mijn dochter van 10 maanden, is s'nachts ook vaak wakker, ik vind het ook raar de ene nacht hoor je der niet en de andere nacht is ze wat jengelig, zodra ik de speen in er mond doe is het goed.

Als ze verkouden is moeten we er ook elk uur uit, ze huild, dan geef ik haar wat dipsap voor even wat te drinken en dan is het ook goed.
Ze valt wel altijd in slaap na de speen en na wat te drinken hebben gehad.

Soms denk ik moet ik misschien met de speen stoppen s'nachts, als ze der aan gewend is, vraagd ze er niet meer om.

Overdag slaapt ze ook niet altijd goed, als ze op het kinderdagverblijf is, zoals ze zeggen slaapt ze hooguit een half uur.
Maar als ik thuis ben met haar dan slaapt ze 2half uur achter elkaar.

Ze gaat om 19:00/19:30 naar bed. tot 07:00/07:30, en dan s'nachts er vaker uit.


 
hier even een update, internet verbinding is er een tijdje uitgeweest, gaat hier nog steeds hetzelfde hahah probeer de nachtfles wel weg te krijgen maar lukt niet.. wel geven we later de laatste fles dan normaal en ze wordt ook iets later wakker maar zonder de nachtfles is het de hele nacht drama!!! dus ja dan geef je al gauw toe.. maar we gaan wel weer een nieuwe poging doen, twordt zo ook te gek.. Het is al zover dat ze vaak wat nachtjes bij ons in bed ligt, dit is dan vanaf 01.00 want daarvoor slaapt ze als een roosje! Onverstelbaar kind  overdag super vrolijk en lief maar snachts haha.. in iedergeval bedankt voor de reacties en we hopen maar dat dit toch een fase is (die ons al veeeel te lang duurt) XXx
 
Zwaar hoor, om zo je nachten door te worstelen.
Hier zijn de nachten ook drama, maar toch minder erg (Leah wordt 4x p.n. wakker, maar neemt genoegen met een slokje borstvoeding en gaat dan weer slapen of even kletsen).
Je moet je eigen gevoel een beetje volgen. Wat voor een huiltje heeft ze? Moe? Honger? Gedroomd? Pijn?
Hoe is het met haar lichamelijk verder? Bv. oren? Geen oorontsteking of pijn?

Mocht je echt wanhopig worden, is het misschien een idee om naar een osteopaat te gaan. Sommige kindjes hebben gewoon last van hun bovenste nekwervels en dan doet (langer) slapen/liggen pijn. Je kunt er veel ellende mee voorkomen door tijdig naar een osteopaat te gaan, en vooral...... hopelijk lange nachten!

Succes!
 
Ik leg mijn dochter 2 keer overdag op bed. Een keer 's ochtends en een keer 's middags en dat werkt goed. Bij mijn oudste deed ik dat al toen ze 7 weken was. Misschien kan je dat proberen. Niet tussendoor maar gewoon op vaste tijden. Als ze dan maar 20 min. slaapt haal ik haar uit bed en slaapt ze de volgende keer langer. Het is  even wennen, maar dan ook een fijn ritme.
 
Terug
Bovenaan