Help! Mijn kind wil niet slapen!!..

Hallo mama's..

Ik begin me langzamerhand erge zorgen te maken, mijn dochter is nu bijna 6mnd en slapen is hier altijd al een drama geweest maar sinds 2 maanden snachts ook al!! ( ik dacht dat het een fase was die wel over zou gaan :S)
Overdag slaapt ze misschien in totaal 2uurtjes, zodra ze moe wordt breng ik haar naar bed en dan krijst ze wel 20-30minuten dan valt ze in slaap maar is na 20minuutjes alweer wakker... zo gaat het de dag door.
Haar laatste fles is rond 9u daarna gaat ze op bed en word dan weer rond 00u wakker (vaak omdat ze dan op haar buik ligt en niet terug kan) dan geef ik de speen slaapt ze verder maar vanaf dat moment wordt ze wel om het uur wakker. Nu geef ik haar rond 3u een fles omdat ze gewoon honger heeft..Maar dit wordt zo wel heel erg vermoeiend zowel voor haar als voor mij (en mn man).
Nu is ze ook verkouden en is sinds 2 dagen de hele nacht bijna wakker ... ze krijst echt alsof ze heel erg pijn heeft maar valt dan op me arm weer in slaap maar als we haar zelfs bij ons in bed leggen wordt ze steeds krijsend wakker..
Weet echt niet meer wat ik hiermee moet!! vermoeidheid wordt steeds groter

Sorry voor het lange verhaal moest het wel ff kwijt!! Hopelijk heeft iemand tips ofzo!..Xxx een wanhopige moeder ;)

heyhey
wat vervelend zeg! ik loop ook al 3 nachten op met nathalia en ben na 3 dagen al kapot, laat staan als het al zo lang aan de gang is.
ik heb dus helaas geen tips ofzo.

nu, sterkte ermee.

groetjes, do

Hoi Sense,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen! Deze situatie is gewoon loodzwaar! Ik weet namelijk maar al te goed hoe je je voelt, want mijn dochter slaapt ook heel slecht en huilt heel veel. Twee dagen geleden deed ik ook op het forum een oproep voor lotgenoten. Het klinkt misschien gek, maar ik heb er echt wat aan gehad, ook al is het dus maar twee dagen geleden. Als je bij dit forum kijkt bij:

8 maanden oud, nooit goed geslapen, altijd veel gehuild.

zie je de reacties die ik gekregen heb. Hopelijk zijn ze jou ook tot steun.
De gouden tip heb ik niet.... Ben ik zelf nog naar op zoek.

Groetjes

Hey!

je laatste stukje klinkt alsof ze een ooronsteking heeft! Krijsen/gillen als ze liggen en als je ze overeind houdt slapen ze acuut weer verder.... Wat je kunt doen om te proberen ( baat het niet schaadt het niet!) Is aan het hoofdeinde bv 2 bakstenen onder de poten doen. Het hoofdeinde staat dan iets omhoog en op die manier blijft de druk op de oortjes minder. Of even na laten kijken bij de huisarts. Maar het hoofdeinde omhoog doen, werkt accuut hoor. Ik heb het gemerkt bij mijn zoon met een dubbele oorontsteking! De huisarts wilde er nog even niks aan doen, maar gaf als tip de bed-omhoog-doen-actie.

Verder zou ik je niet kunnen helpen met jullie slaapprobleem vrees ik. Klinkt altijd leuk: "het is maar een fase" Maar je zult er maar middenin zitten zeg ik dan maar!
Sterkte ermee!   Laat je weten hoe het gaat?

Kus, Marieke

he hoi,

ik zou als ik jou was eens proberen om haar om 0.00 niet de speen te geven maar een fles klaar maken. misschien dat ze dan wel weer het ritme te pakken krijgt en weer door slaapt. want ik begrijp dat je om 3.00 haar dan wel een fles geeft.

met 6mnd worden ze zich ook meer bewust van het feit: huilen, huilen.... he er komt iemand dat is mooi. omdat je ook zegt dat ze bij je op de arm weer in slaap valt.
misschien is het ook nog een idee om eens te proberen als je om 0.00 een fles hebt gegeven   om dat in haar bedje een shirt te leggen die je die dag aanhad. dat hielp bij mij wel.
omdat ze toch voelen dat je ze alleen laat.

heel veel succes ermee.
en je kan natuurlijk zo even bij de huisarts na laten kijken of ze een oorontsteking heeft.
en als dat niet het geval is zou ik zeggen welkom bij de club van moeders met kids die uitproberen

rustig aan en succes

Hoi,

Ik weet niet of je kindje ook erg druk is met armen en benen, maar ik heb het volgende meegemaakt:

Mijn zoon (nu bijna 2) was vanaf dat hij 3 mnd oud was heel erg met armen en benen aan het slaan, en kon daardoor niet in slaap komen in zijn bed. Zo sliep hij overdag dus alleen als ik hem op de arm had, of na lang wandelen in de kinderwagen als ik dan ook bleef lopen. (als hij 's avonds eindelijk sliep, dan sliep hij wel goed, en ook na de borstvoeding 's nachts weer door).

Uiteindelijk bij 6 mnd brak het ons ook op en heb ik een osteopaat geprobeerd (ik las er ook toen pas van). Ik dacht baat het niet, dan schaad het ook niet. Mijn man was erg sceptisch, maar al dezelfde dag hadden wij resultaat. We legden hem 's avonds op bed, en hij is gelijk gaan slapen!

Na nog twee sessies ging het slapen overdag ook goed.

Mijn tip is dus: Probeer eens een osteopaat. Ze gaan van alles na (zwangerschap, bevalling, ontwikkelingen van je kind e.d.) en op basis daarvan stellen ze een 'diagnose' en een behandeling voor. Een goede osteopaat laat je binnen een week komen.

Ik wens je heel veel succes!
Liesje

Hey hey,

Sorry heb ( nog ) geen ervaring met er 's nachts uit moeten, wil je wel ff sterkte wensen!
Je schreef dat ze wakker werd als ze zich gedraaid had en niet meer terug kon... Ik doe die van mij 's nachts een trappelzak aan en stop die achter het matrasje in. Hierdoor ligt hij niet vast maar kan wel een stukje moeilijker draaien of gaan tijgeren in bed.

Overdag heeft hij die niet aan en dan  vind ik hem  wel door zijn hele bedje terug...

Zou idd wel ff laten nakijken of het geen oorontsteking  is, vond ik een hele goede tip!

Groetjes

Ik kan   je helaas ook geen tips geven, maar vond die oorontsteking ook een goede !

Bij mij helpt een slaapzak niet tegen het buikslapen. Ze zeggen dat het draaien dan moeilijker word, maar die van mij draaide als eerste in bed met slaapzak op buik, en pas daarna zonder in de box.
Zodra ik haar in wil stopppen draait ze al op haar buik. Overdag laat ik haar inmiddels op haar buik liggen, 's nachts draai ik haar terug op haar rug.

Heel veel succes, ik weet van mijn 1e hoe slopend het is, en daar hebben we (helaas zonder succes) ook vanalles geprobeerd

Bianca

Terug
Bovenaan