Help.... Mijn kleine trekt zijn pamper open 's nachts!!!

Mijn  zoontje  van 1,5 jaar   trekt in zijn slaap telkens zijn luier uit, of open. Waardoor iedere morgen zijn hele bedje nat is.   En die lucht die je tegemoet komt! Hij gaat dus onder zijn romper door, via het armgat van zijn slaapzak en komt zo aan bij zijn pamper. Hij frunnikt aan zijn piemeltje en zo valt ie in slaap. Hij gebruikt dat dus als kroeltje. Ik heb hem al een kroeltje gegeven, waar hij dus wel mee naar bed gaat, maar die houd hij vast in zijn enen hand en met zijn andere hand is het dus prijs. Hebben jullie tips om dit op te lossen?

Hoi Marianne,

Ja ik weet niet of het kan hoor maar je ziet dat ze bij kleine aapjes(niet dat ik jou zoontje daarmee vergelijk he) dat ze de luier achterste voren aan doen omdat ze hem anders open maken........!!!!!!!!!!!! Nu weet ik niet of dat bij mensen kinderen ook kan maar het proberen waard.
Een slaapzak met lange mouwen zou je ook nog kunnen proberen (bij prenatal te krijgen).
Wens je heel veel sucses heb zo verder ook geen andere ingevingen.

Groetjes Louise

Haha soms lijkt het daarom wel een klein aapje hoor! Ik heb het al geprobeert zijn pamper achterstevoren aan te doen, maar helaas, het is echt een vrekertje!
Misschien is de slaapzak met lange mouw idd een idee! Als hij hem dichtlaat!
En ja het zijn mannen he hihi.......
Bedankt voor deze tips, misschien dat er nog meer volgen!

Groetjes Marianne

ah die kerels zijn ook allemaal hetzelfde.
Goed weet niet of je er wat aan heb maar ik ken het probleem maar dan bij een volwassen vrouw met een verstandelijke beperking.
Zij plukte haar luier 's nachts altijd helemaal stuk.
Gaf ook een leuk effect 's ochtends al die vlokken.
Wat bij haar hielp was een pyama een een stuk.
Dus geen boven en onderstukje maar een geheel.
Weet alleen niet of die in zo een maat te krijgen is.
Je had ze een paar jaar geleden voor volwassenen,
Anders misschien een een jasje en een broekje zelf aan elkaar naaien.
Of een handige oma zo een pakje laten maken.
Wel een idee is dan om de knoopje of klittebandsluiting op de rug te maken.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Hij is nu twee nachten droog! Ik heb een pakje gevonden (net zoiets als die pyama voor die volwassen vrouw! ) dat inderdaad helemaal aan elkaar vastzit. Let op: Zo gaan we te werk als ik hem naar bed doe:   Pamper aan, daaroverheen zijn romper, daarover zijn "apenpakje"
daarover heen een hydrofiel luier met een paar extra stevige knopen! Dit omdat zijn pakje drukknopjes heeft aan de onderkant wat hij dus waarschijnlijk wel open zal krijgen en als nog zijn gang kan gaan! en een t shirt zodat hij niet via zijn mouwtjes van zijn pakje naar beneden kan gaan! En tot slot: zijn slaapzak!

Haha een heel verhaal, maar zo blijft hij met alle tips bij elkaar lekker droog 's nachts!

Terug
Bovenaan