help mijn peuter van twee wil niet meer in eigen bed

Help!!!
Mijn peuter van twee wil niet meer in eigen bed heb echt alles geprobeerd maar hij is bang zegt ie verder snappen wij er niks van.
Zodra hij op ons bed ligt of op de bank bij ons is hij binnen een paar minuten weg..
Is dit een fase en moeten we maar gewoon in ons bed laten?
Ik ben na deze periode helemaal op, hij slaapt sinds een week bij ons waardoor wij erg slecht slapen
 
Laat hem aanwijzen waar hij bang voor is. Speur samen de kamer af naar monsters enz. Helaas is volhouden de enige remedie om hem in zijn eigen bed te houden. Slaapt hij nog in een ledikant of is hij daar net uit? Je kunt ook bij hem blijven zitten tot hij slaapt. En dan steeds korter blijven. Of je legt hem over in zijn eigen bed zodra hij slaapt. Ons bed is alleen voor als ze ziek zijn. Daar zijn we bij beide heel duidelijk in geweest. Het is een fase en hij gaat voorbij. Maar consequent blijven.
 
Ik ben hier nooit moeilijk in geweest..
Sommige periode's slaapt ze bij mij en andere momenten slaapt ze prima in eigen bed.
Momenteel slaapt ze ook weer veel bij me.
Ik merk dat ze ook veel reageert op hoe ik me voel..
 
Heel herkenbaar. Onze peuter van twee wil ook niet in eigen bed. Ze is bang, maar kan niet aangeven waarvoor. Huilen, steeds weer uit bed komen, bij ons willen zijn. In ons bed slaapt ze wel en beneden op de bank ook. Soms helpt het om bij haar te blijven totdat ze in slaap valt in eigen bed. Wij gaan ervan uit dat het vanzelf weer over gaat!
 
Terug
Bovenaan