Help!! Mijn schoonpa wordt 31/01 al bestraald...mag ik met m'n pasgeboren baby op bezoek??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Na 2 spannende weken is het hoge woord er toch uit, mijn schoonvader heeft terug kanker...

Nu wordt hij 31/01 al bestraald en op 02/02 krijgt hij de eerste chemo...

Ik ben nu 40+3 wkn en ik moet straks weer naar het zkh om aan de ctg te gaan, en ik wil ook vragen of ze zsm kunnen inleiden, want de vorige keer is mn schoonpa doodziek geweest en nu wil ik hem nog een weekje "onbezorgd" genieten gunnen van z'n tweede kleinkind....

Wie o wie weet er hoe het zit met bestraling en baby's??? Van chemo weet ik dat het in principe wel kan, maar bestraling???

Wat een klote toestand...............

Groetjes Valerie
40+3....hopelijk niet lang meer........

Hoi

Ik ken het probleem ik ben zwanger van de tweede en mijn stiefmoeder heeft terug borstkanker. Ze moest ook bestraalt worden net rondt sinterklaas en kerst. Ik heb het nagevraagt bij vk en gyn het kan geen kwaad voor een zwangerschap en en kleintje. Alleen als er radioactief jodium gebruikt wordt. Mijn stiefmoeder heeft het ook nog een keer gevraag in vlissingen in het bewsttalingscentrum. Ik hoop dat  je hier genoeg info aan hebt.  
Succes met je bevalling

Groetjes lucretia 35wk

hallo,

Ik werk in de radiotherapie en ik kan je verzekeren dat bestraling niets geen kwaad kan voor je kndje...ik ben afgelopen augustus bevallen van een zoon en heb tot 4 weken voor de bevalling gewoon gewerkt...
dus geen zorgen daarom hoor...kan geen kwaad, je moet het zo zien, bestraling is het al een lamp de straling is weg op het moment dat het bestralingstoestel uit gaat.

succes

Kirsten, mama van sven

Goeiemorgen meiden,

harstikke bedankt voor jullie reacties...ik was toch een beetje bezorgd omdat ik niks op internet kon vinden en tot maandag moest wachten voor ik meer wist...

Nu ben ik gisteren weer gestript door de vroedvrouw, maar ik ben bang dat het weer niet heeft geholpen. Maandag moet ik om 16.50 naar m'n gyne en dan hoor ik meer...

Bah wat is dit een lastige situatie, van de ene kant ben je blij en van de andere kant weer die onzekerheid...

Zo, weer even m'n ei kwijt...dank je wel!!

Groetjes Valerie
40+4 inmiddels...

Ook als hij chemo krijgt kun je gwoon op bezoek met je zoontje. je komt er niet mee in aanraking ofzo. Alles is goed afgesloten.

Terug
Bovenaan