help mijn zoon durft niet te poepen

hoi iedereen

ik zall me even voorstellen want ik lees hier wel vaak maar reageer eigenlijk nooit
ik ben een jonge moeder van 2 kinderen bijna 3 en 1 1/2 jaar en 24 weken zwanger
ik zit met het volgende probleem

mijn zoon van bijna 3 is nu 4 weken zindelijk maar hij durft nu niet meer te poepen niet op de wc op het potje en ook niet in zijn pamper dit leid tot vreselijke drama`s en hij gilt van de pijn want soms rekt hij 4 of 5 dagen ik weet me echt geen raad meer
heeft er iemand tips belonen met stikkers kados en weet ik nog meer helpt niet
helppp

liefs angela
 
Angela,

ook mijn zoon heeft dit probleem gehad en was uiteindelijk snel over.
Ik heb begrepen dat het een "loslaat"angst is.

Mijn zoon mocht een sticker boekje uitzoeken met kleine en grote stickers.
de grote stickers mocht hij uitzoeken als hij had gepoept en de kleine als hij had geplast.

Uiteindelijk mocht hij van ons bij 4 grote stickers een cadeautje uitzoeken.
Toen was het probleem ook verholpen en hij heeft ook niet meer naar de stickers gevraagd.

Het is natuurlijk wel heel moeilijk. Geef hem anders ook iets wat laxerends te eten/drinken wat vezels dat het wat makkelijker gaat want des te langer hij het ophoudt des te pijnlijker het natuurlijk ook wordt!
Ik heb ook naast hem gezeten op de grond, en dan mocht hij in mijn hand knijpen of gaf hem een boekje zodat hij even rustig bleef zitten..

Succes!


groetjes,

Suus.
 
hallo,
ik denk dat als je kind pijn krijgt bij zijn ontlasting, je snel moet handelen. Om een vicieuze circel te voorkomen!
Zelf heb ik ook met dit probleem te kampen. Wat ik van de huisarts moest doen is toch lactulose gebruiken voor twee weken. Zo 'moet' ze wel, en doordat ze een tijdje dat spul gehad heeft, gaat het nu ook weer redelijk, omdat het niet steeds van die nare harde keutels zijn en ze geen pijn heeft.
n.b. lactulose is dus geen laxeer die de darmen lui maakt, je kunt het best even twee weken door geven, hoewel het naar is om je   mannetje in paniek te zien, help je hem wel door te voorkomen dat hij in een circel komt.
Kortom contact hebben met je huisarts kan geen kwaad, misschien heeft hij nog andere tips/ oefeningen.
sterkte in ieder geval!
Groetjes
baboe
 
hoi meiden

bedankt voor de tips ik ga morgen de ha bellen want het duurt me nu echt te lang allemaal en hij krijgt steeds meer pijn ik hoop snel van dit probleem af te zijn

veel liefs angela
 
Hoi,

Mijn dochtertjes van 3 is nog niet eens zindelijk. Ze plast en poept wel eens op de wc, maar ook heeft ze nog regelmatig een luier aan. Ze zeggen dat het ook een beetje vanzelf komt.

Mijn vriendin heeft een zoontje en die had ook zo'n probleem met poepen.
Zij had ergens gelezen dat je in een oude broek een gat moest knippen, zodat ze met broek en al op de wc kunnen zitten.
Bij haar werkte het echt!!

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Jessica
 
Terug
Bovenaan