Help, mijn zoon heeft stinkoren

Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en zijn oortjes stinken zo! Ik heb het al 3 keer aangegeven op het cb maar die zeggen dat het normaal is. Het is echt een hele vieze lucht. Een tijdje geleden heb ik er allemaal wit spul uit kunnen krijgen en dat stonk vreselijk. Maar ik zie dieper in de oortjes nog meer wit spul zitten maar ik durf niet zo diep te gaan. Het stinkt vooral als hij net uit het badje komt. Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de huisarts want ik durf mijn zoontje amper bij iemand op schoot te zetten vanwege die vieze lucht. Ik hoop dat de huisarts er iets aan kan doen. Zijn er mensen die dit herkennen?

Groetjes, Nanda

Hoi!

Ik herken het niet, maar zou er inderdaad mee naar de dokter gaan. Het zal vast niks ernstigs zijn, maar voor je eigen geruststelling is het toch wel fijn om het zeker te weten. Wie weet kan de huisarts het schoonmaken, want zelf (te diep) in het oortje gaan is niet goed en meestal duw je de viezigheid juist meer naar binnen ipv het eruit te halen.

Succes ermee!
Dionne

Lastig! Misschien zijn de oortjes iets ontstoken van binnen, een soort smetplekken, alleen dan in het oor? De huid van de gehoorgang kan namelijk makkelijk ontsteken, vooral omdat viezigheid moeilijk eruit kan (zo smal en klein, zeker bij die kleintjes!). En dan kunnen schimmels/bacterien daar lekker van "eten"... en vieze luchtjes maken!
Christian heeft last van smetplekken in zijn hals (eindeloze plooien...) en om de zoveel tijd gaat dat ook heel erg stinken! Dan smeer ik een paar dagen het zalfje dat ik van de huisarts kreeg en dan is het weer een tijdje weg. Maar het komt (helaas) altijd terug. We moeten geduldig afwachten tot zijn nekje groeit en er wat lucht tussen de plooien komt...

Hopelijk heeft de huisarts een goede oplossing voor je!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Hoi hoi,

Nou, ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die stond me gewoon uit te lachen!!
Hij had er nog nooooooit van gehoord. Hij heeft in zijn oortjes gekeken en die zijn heel mooi schoon. In 1 oortje zit een heel klein beetje smeer maar dat kan niet die lucht veroorzaken. Hij heeft aan zijn oortjes geroken en kwam tot de conclusie dat het inderdaad niet erg fris ruiken(goh, dat wist ik nog niet) Hij kon er niets aan doen en heeft me aangeraden om Earex te kopen bij de apotheek. Dat heb ik gedaan en nu maar afwachten of het de vieze lucht weg haalt.

Groetjes,
Nanda

Gelukkig dat er niks aan de hand is met de oortjes van je kleintje. Maar ik vind het wel belachelijk dat de huisarts zo reageert! Als oortjes stinken denk je toch meteen aan een ontsteking? Vind ik in ieder geval heel logisch! Ik vind het heel goed dat je naar de arts bent gegaan, je hoort zovaak dat een klein kindje een fikse ontsteking te pakken heeft waar je 'te laat' achter komt! Trek je alstjeblieft niks aan van die stomme reactie!
groetjes van Ruth

Gelukkig heeft hij geen ontsteking ofzo. Maar ja, wat is het dan? Ik weet dat ook hier smetvlekken behoorlijk vies kunnen ruiken. Yanick had  flinke smetvlekken achter zijn oren, van de melk die 8x daags langs zijn oren naar beneden druipt tijdens het drinken en spugen (en van mama die dat niet goed schoonmaakte, hihi). Nu let ik er dus extra op dat we achter zijn oortjes schoonmaken en droogmaken.  Maar goed, waarschijnlijk let jij daar ook goed op, dus is het niet zo simpel.  Bovendien heb jij het over wit spul dat uit zijn oortjes komt. Heeft het CB er niks zinnigs over te zeggen?

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik naar het cb geweest en er heeft weer een andere arts naar zijn oortjes gekeken. Deze kwam tot de conclusie dat er wel degelijk wat met zijn linkeroortje aan de hand is geweest. Waarschijnlijk een bacteriele infectie. Als hij nu maar een klein beetje verhoging krijgt moet ik al met hem naar de dokter gaan. Lekker hoor, we gaan over 2 weken voor 5 weken op vakantie.

Ik snap er niets van. Er is bij het cb 3 keer eerder in zijn oor gekeken en de huisarts heeft ook gekeken en die zeiden dat het niets was en dat die lucht "normaal" is.

Ik ben wel van plan om de huisarts even te bellen om te vertellen wat de arts van het cb heeft gezegd zodat hij me niet meer uit hoeft te lachen. Ik ben best een beetje pissig.

Groetjes, Nanda

Terug
Bovenaan