Help! Mijn zoon wil zijn melk niet meer opdrinken

Ik heb een zoontje van 7 mnd en sinds vorige week happert het met het opdrinken van de melk. Sinds gistermiddag weigert hij ook maar één slok te nemen, maar gisteravond wilde hij zijn pap (melk & nutrix) nog wel uit de fles drinken. Maar dat wilde hij zonet ook absoluut niet, en het toen geprobeerd het uit een bordje te laten eten. Maar dat wilde hij ook niet. Ik word toch zo ontzettend kwaad en moedeloos. Ik heb best wel veel geduld maar nu haalt hij toch echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Wie heeft hier ook problemen mee of mee gehad. Hoe moet ik dit aanpakken, want reken er maar op dat hij morgenochtend vroeg wakker is omdat hij honger heeft, wat ook wel logisch is.

Alle ideeën, reacties zijn welkom
Bij voorbaat hartelijk dank.

Groeten van Tjitske
 
Ik heb helaas het zelfde probleem mijn zoon van 6.5maanden is helemaal uitgekeken op zijn fles en ook op de inhoud ervan.
nu geef ik hem extra maar bambix (de fruit variant) zodat hij toch 90 cc vocht en zijn melkpoeder binnen krijgt (wel 2x op een dag)
hij zit echt aan het minimale per dat wat hij moet drinken maar meer lukt echt niet. wat we nu aan het proberen zijn is een tuitbeker (wel 2 slabben om hoor) veel geknoei maar hij krijgt toch wat binnen. Zelfs rooibos thee ipv water wilde niet lukken....

zijn melk doen we nu ook door de fruit hap en de groente hap (voor de vitamines etc) want dat eet hij wel. verder proberen we ook roosvicee maar dat smaakt nogsteeds een beetje vreemd hahaha.

ze zeggen op het cb dat deze heerlijke fase vanzelf overgaat dus dat hoop ik dan maar. Daan is nogsteeds heel erg vrolijk en komt goed aan en dat is het belangrijkste.

succes met deze "heerlijke" periode en laat je niet gekmaken he!
 
hoeveel flessen krijgt hij nog?

wij hebben er ook last van gehad, volgens mij was ons zoontje toen ook rond de 7 maanden. Dan gaven we hem gewoon geen melk (of warm eten) als hij het niet wilde, ja hij  werd dan wel vroeger wakker de volgende ochtend, maar we hebben hem nooit eerder zijn ochtend voeding gegeven. Om een strijd van het drinken en eten te maken is volgens mij niet goed. Je kan wel als hij eerder wakker is gewoon wat water aan hem geven.

Ik denk dat het gewoon een fase is, of hij krijgt misschien teveel melk nog? of hij krijgt tandjes? Het ging bij ons wel snel over moet ik zeggen, en af en toe heeft hij er nog wel is last van dat hij opeens niet wil eten, nieuw is nu dat hij het zelf wil eten anders wil hij niks pfff maar goed daar heb je nog geen last van.

Sterkte ermee!!!
 
Hi  , mijn ervaring is inderdaad dat het vanzelf weer overgaat of dat je kindje iets onder de leden heeft. Onze zoon is nu ruim 7 maanden maar heeft in het begin ook moeite gehad om te gaan eten, moest echt niets hebben lippen stijf op elkaar. Na een paar weken had hij het door en ging hij eten, af en toe heeft hij buien dat hij niet eet, maar vaak heeft hij dan iets, tandjes, buikvirus of iets dergelijks. Nu hij weer nergensl last van heeft eet hij weer als een bouwvakker, alles gaat erin, fruit, groenten, vlees, brood, magere yoghurt pap melk noem maa rop. Kortom of het kindje heeft iets onder de leden of het is inderdaad een fase en het is dan zomaar weer over, althans bij ons. Succes en verlies je geduld niet ;-)
 
Probeer geen strijd aan te gaan over het eten: geloof me het wordt alleen maar erger.
Dus laat hem maar even betijen... dan maar geen eten, hij krijgt vanzelf honger. En na een tijdje (meestal een paar dagen) eet hij gewoon weer normaal. Succes!
 
hallo allemaal mijn dochter nu 10 maanden had dit ook rond de6/7maanden bij ons was echter zo bleek later het probleem dat mevrouw de opvolgmelk gewoon weigerde,op het cb gevraagd en die vertelden dat ik ook gewoon nummer 1 mocht geven en het probleem was toen opgelost.dus wie weet !
 
Hoi,
Probeer of hij roosvicee door de melk lust, sommige kinderen houden gewoon niet van melk maar wel van melk met een smaakje, en  als je bang bent dat hij te weinig kalk etc. naar binnen krijgt kan je hem evt. ook vla of yoghurt geven.
en ik merk met mijn zoontje zien eten doet eten en afleiding helpt soms ook, en lukt het niet? nou dan niet en later gewoon weer proberen, het kind niet dwingen, want dan krijgt het eten een negatief karakter waardoor het nog moeilijker wordt. succes  
 
Terug
Bovenaan