Help mijn zoontje vindt het niet meer leuk op de creche

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van 15 maanden gaat al vanaf 3 maanden naar de creche.
Het is tot voor kort altijd prima gegaan.
Nu is er wel veel wisseling van leidsters helaas.
Ik ben vorige week en deze week ook al elke dag gebeld dat ik hem moet ophalen,
omdat hij alleen maar huilt.
Nu is het volgens mij het sprongetje, want thuis is hij ook veel aanhankelijker.
Mijn vriend en ik hebben allebei net een nieuwe baan en kunnen niet elke keer vrij
nemen.
We gaan volgende week praten op de creche om het op te lossen.
Maar ik vind het een groot probleem en hoop maar dat het over gaat.
Heeft iemand er ervaring mee?

alvast bedankt
Rachel

Helaas heb ik geen tips voor je maar wat een ongemakkelijke situatie voor jullie: terwijl hij het zo nar z'n zin leek te hebben en jullie vol voor jullie nieuwe baan willen gaan, heeft hij t ineens niet meer naar z'n zin... Balen. En wat je ertegen doet??? Ik zou het niet weten. Misschien een andere groep? Is er misschien een ander kindje wat hem geplaagd heeft? Misschien afspraken maken dat hij door zoveel mogelijk dezelfde groepsleidster wordt opgevangen? Zodat hij niet telkens hoeft te wennen?
Hopelijk komt er snel weer verandering in de situatie en gaat hij snel weer met meer plezier naar creche!
Sterkte ermee, groetjes mira

Hoi Hoi

Ik werk zelf al 8 jaar in de kinderopvang en ik denk idd dat het een sprongetje is.

Wel vervelend zeg, dat je hem steeds moet komen halen. Ik kan me voorstellen dat dat met je werk helemaal niet uitkomt.

Wij maken dit ook weleens mee, maar proberen ze toch wel zodanig af te leiden zodat ouders niet hoeven komen. Soms kan je niet anders, omdat het voor het kindje ook heel sneu is.

Wel heel oed dat jullie een gesprek aangaan hoor. Ik zou duidelijk aangeven dat jullie ook niet zomaar iedere keer kunnen komen. Bovendien gaat hij dan ook herkennen dat na veel huilen er misschien wel iemand hem komt ophalen.

Succes

Groeten Kirsten

Terug
Bovenaan