help, mijn zoontje wil geen fles en ik ga weer werken

Na zwangerschapsverlof en vakantie moet ik weer aan het werk. Mijn zoontje Gijs van 18 weken weigert pertinent het flesje met afgekolfde melk. Hoe krijg ik dit binnen een week opgelost? Hij lijkt op het moment ook een sprongetje te maken, is hangeriger dan normaal en komt ook 's nachts wat vaker.
Help!
Groetjes, Gea
 

Geef jij zelf het flesje of laat je dit door iemand anders doen ?
Bij mijn oudste was het nl zo dat als ik het zelf gaf ze ook niet wou, maar als mijn man het deed en ik de kamer uit ging, dronk ze wel.
 
Beste Gea,

Ik zou het inderdaad ook een paar keer proberen dat een ander hem de fles geeft. Jou associeert hij waarschijnkijk veel te veel met de borst!

Leuk hoor, een  naamgenote op het forum, die kom in niet zo vaak tegen!    Mijn man gebruikt als koosnaam voor mij trouwens ook vaak Geetje...

Succes,

Gea
 
Hoi,

Hidde (16 wkn) wilde eerst ook de fles niet. Inderdaad geprobeerd bij iemand anders maar ook dat liep slecht. Totdat ik eerst de speen even in de melk doopte. Dan zit de geur en smaak van de melk aan de speen. Vanaf toen was het geen probleem meer. Heb dat een paar keer gedaan en nu 'herkent' hij de speen. Wel gaat ie iedere keer eerst een paar minuten liggen 'kletsen' dat de borst toch echt beter is , maar ja. Het is niet anders. Hij drinkt als een speer nu, alleen moet ik het flesje niet zelf geven. Dat werkt dus niet en weigert ie hem gewoon... Alsof ie het ruikt!

Succes, Louise
 
Ik had ook zo een. Moedeloos word je daarvan. Troost je met de gedachte dat als de fles echt niet lukt, ze jouw melk ook via een bekertje of een lepeltje kan krijgen (gaat niet zo snel, maar zo krijgt de kleine het wel naar binnen). Speen dopen in borstvoeding heeft bij mij uiteindelijk wel geholpen.
Wat wel belangrijk is, is dat je de fles laat aanbieden op een moment dat de kleine niet te moe is en niet te boos/verdrietig want dan pakt ze hem helemaal minder snel. Begin gewoon met kleine beetjes tussendoor in een flesje, spelenderwijs als de kleine vrolijk en wakker is.
 
Terug
Bovenaan