Help!!! Mijn zoontje wil niet spelen...

Hallo mede - moeders,





Ik zit met een vraagje...


Onze zoon van bijna 2 wil niet zo goed 'Zelf' spelen.


Hij heeft speelgoed genoeg, varierend van duplo tot auto's maar echt
spelen doet ie niet, mijn man of ik moeten continu bij hem blijven en
stimuleren, hij zit nu sinds september op de peuterschool en daar is ie
ook niet echt spelerig, wat we eigenlijk wel stiekem een beetje gehoopt
hadden. Als je Dion zijn zin geeft dan zit ie de hele dag een beetje
bij je om te hangen en omlopen, ik zou zo graag willen dat ie zichzelf
een beetje ging vermaken





Heeft iemand hier ervaring mee? En zou diegene met mij deze ervaring willen delen of heel misschien een oplossing weten???





Wacht met smart op berichtjes!
 
hoi veroon

ik weet niet of ik een supertip voor je heb maar alles is meegenomen,ja toch? op de peuterschool worden ze innerdaad gestimuleerd om samen te spelen en te knutselen. maar zie ook dat kinderen van die leeftijd vaak ook ieder voor zich spelen. dus misschien komt het nog wel bij hem.
het nichtje van mijn zoontje(2.5jaar) is al wat ouder(7) en helemaal gek op hem,en leerd door haar ook samen te spelen. zij stimuleerd hem ook om samen te spelen.   dat is zo super om die twee samen te zien,hij op de driewieler zij duwt,liedjes zingen samen,dansen etc etc. maar speel ook regelmatig met hem door te kleuren/plakken of met zijn auto's te spelen. als ik me huishouden moet doen en dus even geen tijd voor hem heb vraag ik bv of ie wil kleuren of dat ie me wil helpen met het huishouden. dan help ie me nl mee met een doekje en opruimen en doe ik ondertussen wat anders.
heb je verders geen kinderen in je omgeving die van dezelfde leeftijd zijn of wat ouder??   want die kunnen je kleine ook helpen met leren spelen als ze regelmatig bij je over de vloer komen of jij daar.  
hoop dat je hier wat aan hebt,suucs
groetjes esther
 
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 2 heeft ook een periode gehad dat hij niet alleen wilde spelen en ons dus altijd aan de hand meetrok. Als we hem niet zijn zin gaven, dan was het herrie.....
Ik heb daar ook van gebaald en werd er helemaal onzeker van als een vriendin daar dan ook nog eens een opmerking over moest maken.

Wanneer we op visite gingen, moest m'n zoontje eerst zo'n 2 uur lang de kat uit de boom kijken en net voordat we weer zouden gaan begon hij voorzichtig te spelen.

Even de kat uit de boom kijken moet hij nog steeds. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Zelf spelen gaat nu goed en ook spelen met andere kinderen vindt hij helemaal geweldig. (Het valt me wel op dat hij oudere kinderen veel interessanter vindt dan kinderen van zijn eigen leeftijd.)
Het zal dus wel een periode zijn waar ze door heen moeten.
De wereld is ook zo groot voor de kleintjes en ze leren zo veel in korte tijd.

Ik denk dat je het gewoon even moet nemen hoe het is. Je moet gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is en laat je vooral niet van de wijs brengen door anderen.
Er komt vanzelf de tijd dat hij het leuk zal vinden om zelfstandig te spelen.
En inderdaad vinden ze het vaak leuk als je ze betrekt bij je eigen bezigheden zoals poetsen, koken.....

Succes!

Groetjes Manja

 
Terug
Bovenaan