HELP mijn zoontje wilt niet voor 21.00 naar bed

ik lees hier vaker dat de meeste kindje vaak jonger als de mijne al rond 7 uur naar bed gaan.
mijn zoontje word 9 december 1 jaar.
zijn schema is als volgt

09.00 pap
09.30 slapen
12.00 pap met boterham
13.30 fruit
15.00 slapen
17.30 warm eten
18.00 pudding
20.30 pap
21.00 slapen

als ik mijn zoontje eerder als 09.00 wakker maak eet hij de hele dag slecht. heel stom maar het is zo. als ik hem zijn gang laat gaan is hij om 10.00 uur nog niet eens wakker.
normaal gesproken krijgt gij geen pap meer om 21.00 maar als ik hem aanbied eet hij hem met smaak op. naar mijn mening heeft hij dan honger.
je zou denken: "boh dat zal wel een dikke baby zijn" Dus niet hij zit zelfs onder het gemiddelde. hij is 11,5 maand oud is 76 cm en weegt iets meer als 9,5 kilo.
ik zou wel van andere mamas willen horen hoe het kan dat hun kindje wel om 19.00 naar bed wel.
en meingen over wat ik misschien anders of zelfs misschien fout doe zijn ook van harte welkom.

WAT KAN IK DOEN DAT MIJN ZOONTJE OOK OM 19.00 NAAR BED WIL
 
hoi,

als ik jou schema zo zie dan denk ik dat jou kindje klokie rond slaapt en dat dan ook nodig heeft.
mijn zoontje bijna 2 gaat ook om 2100naar bed en wordt de volgende ochtend ook 900 wakker.
maar je zou ook kunnen proberen om hem om 700 wakker te maken en misschien is hij dan ook om 1900 moe en kan hij naar bed.

succes ermee
groetjes moni
 
Hallo,

Mijn oudste zoontje van bijna 3 jr ging met ongeveer 10 mnd ook om 19.00 naar bed, maar was dan wel om 06.30 - 7.00 wakker. Mijn dochtertje van 8 mnd gaat ook rond 19.00 naar bed en wordt (als ze doorslaapt) ook rond 06.30 wakker -> dus ook in de weekenden zitten wij rond 7.00 met de kids beneden!!
Dat komt ook omdat ik 2,5 dag in de week moet werken. Mijn man werkt de hele week en moet dan om 06.30 op. Het is dan wel prettig als we de avond dan wat langer hebben, zodat we nog wat tijd voor elkaar kunnen hebben en eventueel op tijd naar bed kunnen als we willen.

Het is natuurlijk wel heerlijk als je kindje 's morgens wat langer slaapt, maar als je bijvoorbeeld werkt is dat niet te doen. Ik weet niet of je moet werken, maar als dat niet zo is dan moet je zelf bepalen of je liever een langere avond hebt of liever wat later de dag begint. Je kunt misschien proberen het ritme wat om te draaien door hem bijvoorbeeld iedere dag een kwartiertje eerder uit bed te halen en 's avonds een kwartiertje eerder naar bed. En dan vervolgens steeds verder tot je de tijden hebt die jij prettig vindt. Ik weet niet of het werkt hoor.... Maar ik zou zeker niet in één keer het schema omgooien, neem er de tijd voor.

Veel succes. Liefs Mama Sabine van Milan (3 jr) en Dani (8 mnd)
 
hoi hoi
mijn dochter is 13 mnd en slaapt sinds ze ongeveer 6 mnd is al rond 20.00 uur tot 08.00
misschien moet je nu proberen om hem niet twee slaapjes maar 1 slaapje overdag te laten doen dat werkte bij ons toen ze 11 mnd was wel want   toen   sliep ze ook ineens niet meer rond 20.00 maar pas rond 21.30 en sinds ik haar maar 1 slaapie laat doen van 12.30 tot 1400 slaapt ze ook weer om 19.30
succes
xx debbie
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 14.5 maand en slaapt overdag van 12.00-14.30 (ong) en dan
van 19.45-08.30. Lekker lang dus. Hij heeft het ook gewoon nodig.
Misschien is het inderdaad iets om te proberen om 1 slaapje overdag in te voeren.
Na de middagmaaltijd misschien? Ik heb het zelf ook gedaan en na een paar dagen
zat hij helemaal in zijn ritme. Hij was toen ong 9 maand. Nu zit hij dus nog steeds
op dat ritme en ik moet zeggen hij doet het er prima op. En wij hebben zo nog wat
aan de avond samen en 's ochtends komt hij ook niet zo vroeg. Soms slaapt hij
zelfs tot 09.00 uur. Dat is mijn max en dan maak ik hem ook wakker.
Misschien het proberen waard? En anders komt het vanzelf wel. Hoe actiever ze
worden hoe eerder moe zullen we maar zeggen.
Succes ermee en groetjes
Melanie mmv Quinten
 
Hoi,
Onze dochter wordt morgen 9 maanden en slaapt sinds ongeveer dat ze 7 maanden is van +/- 19.00 uur tot de volgende ochtend 8.30 uur.
ik moet zeggen dat ik er niks bijzonders voor hoef te doen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze overdags alleen tussen de middag 2 uur slaapt en verder niet.Ze is om 19 uur helemaal kapot. Maar ze wil `s ochtends niet meer slapen.
Succes
 
Terug
Bovenaan