HELP !!! Mirthe drinkt dan weer 50 ml, dan weer 120 en de tijd ertussen wisselt heel erg.

Hoi!

Onze dochter Mirthe is nu 5,5 week. Ze drinkt erg wisselvallig en heeft totaal geen ritme in haar voedingen.
Soms drinkt ze 120 ml, dan weer eens 50 of 90. Er is geen fles gelijk. Dat ze ze niet allemaal leeg drinkt, vind ik prima, maar de verschillen zijn wel erg groot.

Maar goed, volgend probleem is dus dat er totaal geen regelmaat inzit. Dan zit er 4 uur tussen de voedingen, dan weer eens 2,5.
De laatste fles krijgt ze tussen 22.30 en 23.00 uur. Ook als ze om 21.00 uur de laatste voeding daarvoor gehad heeft. Dan  slaapt ze 's nachts hopelijk wat langer door. (Meestal niet dus )  De ene  nacht  meldt ze zich  om 3.00 alweer, soms ook pas om 5.00 uur. Ja, en dan is het hele schema alweer in de war voor de dag.

Onze oudste dochter was ook al zo'n drama met eten, maar haar probleem was dat ze nooit vroeg  om eten, dus die voedden wij op tijd. Gewoon lekker om de 4 uur. Maar Mirthe brult alles aan elkaar als ze honger heeft, dus voeden op tijd is ook niet echt een optie. (Of toch wel?)

Wie heeft dit ook meegemaakt  of wie heeft er tips zodat we haar wat regelmaat kunnen geven. Oh ja, en de tijd rekken met een speentje helpt niet, als ze honger heeft, gilt ze ook wel met een speentje.

Op het consultatiebureau word ik ook niet wijzer. Ik heb dit probleem daar ook voorgelegd, maar ik krijg dus geen antwoord waar ik iets mee kan.

Veel liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)

hoi hoi
ik denk dat je gewoon eerst echt o de 3 uur moet geven 120 cc kijken wat ze op drinkt als het niet alles is toch proberen di e 3 uur om te krijgen en zo een schema te krijgen

Hoi

Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik jou verhaal las dacht ik dat had ik zelf ook kunnen schrijven ( zie mijn verhaal op dit forum)
Bij mijn zoon Cas was het met de borstvoeding al ellende en naar 6 weken kwam hij zelf om het uur dronk 5 min en een uur later kwam hij weer. Ik was de hele dag aan het voeden en toen zijden ze op het CB van rust en regelmaat staat voor op ik zou maar eens naar denken om te stoppen met de borstvoeding. Nou dat wilde ik niet en eerst van alles geprbeerd en toen gestopt. Toen over op de fles ging een paar weken goed en toen weer niet. Toen moest ik over op forte en naar 2 mnd weer over op gewoon en moest ik nog de confort hebben en toen weer terug naar gewoon. Cas drinkt gewoon dan 50 cc dan 100 dan spuugt hij van de 200 50 cc uit en laat hij 50 cc staan het is echt een drama. Ik zelf vind het niet zo erg maar voor Cas wel natuurlijk hij krijgt niet binnen wat hij binnen moet hebben. En dat is erg vervelend. Nu ben ik gister weer bij het CB bureau geweest en hebben we wat anders afgesproken en ik moet dan over 4 weken terug.

Ik hoop dat het bij jou beter gaat en misschein idd eerst 120 cc geven om de 3 uur misschien helpt dat. Cas is nu 4 maanden dus ik heb andere alternativen maar goed heb ook de eerste 3 mnd geklunngel gehad en alles al geprobeerd. Het schijnt dat 1 van de 5 baby`s bedankt voor de fles en alleen de honger stillen en de rest laten staan. Temminste dat zeiden ze gister tegen mij op het CB.

Nou zie mijn vehaal.

Succes er mee en laat nog even weten hoe het gaat als je wil!

Groeten van jen

Hallo,

Wij hebben onze dochter in het begin ook telkens een flesje gegeven
omdat ze huilde en wij dachten dat ze honger had. Later zijn wij ons
echt een beetje aan de 3 uur gaan houden en nu ze 8 weken is (was met 6
weken al ) komt ze om de 4 uur en drinkt ze bijna altijd haar flesje
van 165cc leeg. Het is even doorzetten omdat ze vaak lang huilen maar
hoe langer je kunt rekken,hoe meer honger en dan gaan ze er echt
langere rijd tussen laten.

Terug
Bovenaan