help: miskraam?

hoi allemaal,
ik ben na een jaar oefenen nu eindelijk ruim 6 weken zwanger. Ik verlies echter de laatste drie dagen elke keer een heel klein beetje bruin bloed/prut. Ik heb geen krampen en verder voelt alles 'normaal'.
Overal lees je dat af en toe wat bloedverlies normaal kan zijn tijdens de zwangerschap, maar ik ben er toch een beetje bezorgd over. Wie heeft hier ervaring mee? Help!

groetjes van Petra
 
Hai Petra,

Een miskraam gaat samen met (erge) krampen in je buik. Je merk het vanzelf als het zo is. Het is ook een verschil of je vers bloed verliest of bruin/oud bloed. Dat is niet zo erg. Dan kunnen overgebleven resten zijn. Rood/vers bloed kan meer kwaad. Als je het niet vertrouwd bel je gewoon de verloskundige op. Ik heb het ook gedaan en toen heb ik gelijk een echo laten maken. Succes.
 
Hoi Petra,

Niet om je bang te maken, maar dit is wat ik heb meegemaakt. Ik heb tot en met het eerste bezoek aan de verloskundige bijna geen bloedverlies gehad, 1 x een beetje waterig gekleurd, waarvan gezegd werd dat het een innestelingsbloeding was. Op de echo met 12 weken bleek dat mijn vruchtzakje al leeg was. Is iets misgegaan vrij vroeg in de zwangerschap, maar dit heeft mijn lichaam niet als zodanig herkend, vandaar dat het er met 12 weken nog steeds zat. Omdat ik nergens last van had gehad en geen krampen etc was dit echt een schok.

Tip van mij: bel de verloskundige en kijk wat zij zegt en of je langs kunt komen.

Het hoeft helemaal niet verkeerd te gaan, maar het kan wel.

Hoop voor je dat er niets aan de hand is en dat het toch gewoon een innestelingsbloeding is.

Liefs Sammy

 
hoi petra,

ik ben nu 8 week zwanger en verlies ook al 3 dagen een beetje bruin bloed/prut, verder voel ik me goed. Ik snap dus heel goed dat je bezorgd bent. Laten we hopen dat het goed gaat bij ons allebei.

groetjes R.
 
ik heb 3 miskramen gehad in de eerste 8 weken en heb nooit krampen gehad maar werd ongesteld alleen wat erger dan normaal.

hopelijk is het gewoon innestelingbloed
 
Hai,

Bij mij begon de miskraam zo maar toen ik in eerste instantie de dokter belde zei hij dat als het bij bruin bloed blijft zonder buikkrampjes er niets aan de hand hoeft te zijn. Je lichaam is dan gewoon het oude bloed aan het opruimen.
Nog geen reden tot paniek dus!
Sterkte en succes!
gr.Inge
 
ik wil je niet ongerust maken maar ik had in het begin ook geen krampen en verloor hetzelfde als jij
bij echo bleek dat er wel iets zat maar niet goed was
na 3 weken pas kwam het restant van het vruchtje, ik zou langs de gyn gaan
sterkte
 
Terug
Bovenaan