help! moeilijk in slaap komen

Hai,

Wat een leuke site is dit, ik ontdek steeds meer. Ik heb mijn vraag dus ook al bij het andere forum (zwanger juli) gezet. Fijn om ervaringen van andere moeders te kunnen lezen!

Ik lees al een tijd mee, maar heb mij pas sinds vandaag geregistreerd, vandaar dat jullie mijn naam nog niet kennen.  Het is een beetje onrustig bij ons (dat wil zeggen, ik ben onrustig) omdat ons zoontje niet goed in slaap kan komen, ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn zoontje is nu 8 weken en 1 dag. Hij is nu bijna  6 kilo en ca. 58 cm. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al een "ritme" hebben. Bij ons nog niet echt, ik geef flesvoeding, Friso Comfort sinds een paar dagen. Hij heeft vandaag en gisteren voor het eerst tot 8.00 uur geslapen. En hij krijgt 5 flessen van 190 cc.
8.00 uur
12.00 uur
16.00 uur
19.00 uur
22.30 uur (slapend)

Wanneer slapen jullie kindjes? En hoe lang meestal? Ons zoontje  heeft een speentje, maar zodra die eruit valt is het brullen. Als hij eenmaal diep in slaap is en het speentje valt dan uit, dan slaapt hij wel door. Maar het in slaap komen lukt hem niet. Hij huilde vanavond zelfs al bijna een uur, we gaan om de 10 minuten wel even naar hem toe om hem te troosten.

We hebben nog een zoontje van 23 maanden, hij vindt zijn broertje geweldig, gelukkig maar!!! Onze jongste slaapt  ook nog niet in zijn eigen bedje omdat we bang zijn dat hij de oudste wakker maakt. Hij slaapt in zijn kinderwagenbak en om 22.30 tillen we hem naar boven en doen hem dan in zijn bedje  (met bak en al), dat werkt op zich prima.

Nou, dit is een heel verhaal, het lucht al even op om het gewoon even te typen.

Groetjes
Ingrid

Hoi,
Het is inderdaad even zoeken naar een ritme, Onze zoon Yari van 8 weken en 3 dagen kon in het begin ook in zijn bed niet in slaap komen. Op de arm viel hij in slaap, legde ik hem in bed dan was het krijsen.Je kunt in het vorige bericht lezen hoe wij dat aangepakt hebben. Sommige zijn van mening dat je ze niet uit bed moeten halen maar als hij zo overstuur is slaapt hij toch niet. Nu leg ik hem wakker in bed en na 10 minuten rondkijken, zonder gemopper valt hij in slaap. Rond de voeding is hij ongeveer een uurtje wakker.
Het is wel leuk dat je kindje bijna even oud is, Yari is nu  5 kilo en is 56 cm. lang.
Zijn schema:
7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur
3.00 uur
Hij drinkt dan 140 cc per fles, hij heeft nog 6 voedingen omdat hij 's nachts ook nog komt.
Wat betreft het wakker worden van je oudste, wij hebben nog een dochter van 2 Yenna. Die word echt niet wakker ( was ik in het begin ook erg bang voor )
Als Yari wakker word 's nachts voor zijn voeding dan heeft hij echt honger en krijst dan erg hard ook dan is onze dochter nog nooit wakker geweest.
Groetjes Marina.

hoi..

mijn popje  (4wkn en  1 dag)  heeft overdag de neiging dat ze niet wil slapen,niet moe is of wat anders heeft.!!
dus dan leg ik haar in de box..en als ze daar in slaap valt hup naar bedje toe..

maar s,avonds krijgt ze om 8u de borst en valt aan de borst in slaap en slaapt tot 4u/half5 s,nachts..
een lange ruk dus..
dan weer borst en slaapt dan tot half 8/8uur..

kus tanja

Terug
Bovenaan