HELP.... morgen 20 weken echo....

Hallo mommas-in-spe

Morgen hebben wij de 20 weken echo en ik ben zo bang....
Ik heb sinds de 17de week het gevoel dat ik ons kleintje soms voel bewegen.Heel weinig en heel lichtjes. Zo weinig dat ik twijfel of dit de baby was of gewoon mijn darmen oid. Nu ben ik 21w2d en ik voel dat speciale nooit meer. Het is mijn tweede kindje dus verwacht je dat het eerder is dan bij de eerste...
Ik heb bij de eerste een Keizersnee gehad en nu vraag ik me af of ik het minder kan voelen doordat en bij de KS zenuwen zijn doorgesneden...?
Ik ben van mijzelf vrij stevig, dus wellicht speelt dat ook mee.... Voor mijn gevoel groeit mijn buik/baarmoeder ook niet, maar ik zie/voel dat natuurlijk iedere dag.... En ook door mijn overgewicht is dat moeilijk te zien.....

Gisteravond had ik ineens zulke erge buikkrampen en dat maakt me nog angstiger. Ik weet dat ik ten alle tijden de VK kan bellen, maar ik vind dat een beetje onnodig omdat we morgenochtend de 20-weken echo al hebben...

Hebben jullie tips??
Hebben de KS moeders hun kindje snel gevoeld??
En de wat stevigere moeders?? Voelen die hun baby al?
Wat zouden jullie in mijn situatie doen???

Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan meedelen, maar ik ben zoooo bang.....

Liefs,
Go

Hoi Go1, wat super vervelend voor je dat je zo gespannen bent. Het is slecht voor jezelf en voor je zwangerschap. Als ik jou was zou ik even de VK bellen voor een echo vandaag, dan hoop ik dat je weer wat gerust gesteld bent. Ik zit zelf bij de gynaecoloog en die mag ik altijd bellen als ik ongerust ben, dus schroom niet.

Ik ben as. woensdag 24 weken zwanger van een tweeling en voel ik niet super veel en ben ook aan de stevige kant. Hopelijk stelt je dat wat gerust!

Hou je haaks en succes morgen, laat je weten hoe het is afgelopen?

Hoi, hé wat vervelend dat je zo gespannen bent...maar misschien ligt je placenta wel aan de voorkant. Ik heb dit met mijn eerste ook gehad en voelde hem pas met een week of 20 en daarna eigenlijk maar heel af en toe, als ie echt een hele flinke trap gaf, ze moeten dan natuurlijk eerst nog door een dikke plak heen schoppen eer je iets voelt. Ik weet nog bij de 3d echo, dan zag je hem toch schoppen joh en ik voelde er helemaal niks van.   Was altijd weer opgelucht als ik zijn hartje hoorde bij de vk. Ik hoop dat je je een beetje kunt ontspannen en wens je natuurlijk heel veel succes morgen...liefs, Elle

hoi go,

spannend hoor de echo!

tja over het voelen..
ik ben ook wel stevig (maat 46), en dit is ook mijn tweede zwangerschap.
ik voelde de kleine vanaf 16 weken iedere dag kriebelen en vanaf 19 weken echt schoppen.
ik ben nu 21w 5d.
als ik mijn hand op mijn buik leg dan kan ik het ook lichtjes aan de buitenkant voelen, manlief heeft het ook al gevoeld.

ik heb geen ervaring met keizersnee, maar bij de eerst lag de placenta aan de voorzijde, nu aan de achterzijde. Toen voelde ik de kleine pas rond de 19/20 weken.
misschien dat het bij jou wat langer duurt door die oude wond.

Nog 1 nachtje slapen en dan heb je meer zekerheid...
blijft toch spannend die 20 weken echo...

Hoi,
Ik herken je gevoel helemaal en ik heb mijn 20 weken echo al gehad. Ik voel de baby ook bijna niet. Ik weet nu wel dat de placenta aan de voorkant ligt en dat dat er waarschijnlijk ook voor zorgt. Voor mij is het ook de tweede en toen was het naar mijn idee ook al eerder dat ik de baby voelde. Toen lag ook wel de placenta achter. Ik word er erg onzeker van en heb pas een doptone gekocht. Dat stelt me wel wat gerust, maar ik wil ook niet elke keer gaan luisteren !! Ik hoop dat alles goed is bij je 20 weken echo en dat we gewoon nog wat geduld moeten hebben, totdat we weer klagen dat de baby de hele tijd aan het schoppen is !!
Succes
Birgit

Hoi,

probeer te relaxen. Misschien heb je gewoon een heel rustig kind. Mijn zus heeft haar eerste tijdens bijna heel de zwangerschap nauwelijks gevoeld. Gewoon omdat die weinig bewoog. En het is een kerngezond en vrolijk meisje geworden (die als baby ook opvallend rustig was).

Succes en laat morgen even weten hoe het was. Ik hoop echt dat alles goed is met je kleine.

Lieve mommas!

Vanmorgen hebben we de 20-weken echo gehad en alles was (voor zover ze kunnen beoordelen) supergoed!!!!!!
Er valt echt een enorme last van je af!! Ik ben dan nu ook doodmoe.... maar goed, het gevoel dat het allemaal goed zit, maakt een hoop goed. Wat kunnen ze toch een hoop zien met zo'n echo....
Lipjes gesloten, geen open ruggetje, volle maag en blaas, hartje ok! Alles prima...
De placenta ligt inderdaad geheel aan de voorkant dus vandaar dat ik onze baby zo weinig voel. Hij/zij bewoog echter heel veel, heeft nog genoeg ruimte...

Enige tijd geleden schreef ik over het wel/niet weten van het geslacht en de onenigheid die ik met mijn man daarover had. Hij wilde het iedereen vertellen en ik niet. We hebben uiteindelijke besloten om het niet te willen weten en ik moet zeggen dat die spanning ook wel leuk is!!!

Nou, ik ga nog even verder met genieten....
Groetjes en liefs van een supertrotse mamma....

Go mv Stefan (13-7-06) en 21w3d van pukje....

Hai Go,

Pfff, wat een opluchting hé? ik weet uit eigen ervaring dat het echt ontzettend veel scheelt waar de placenta ligt dus kan ik me voorstellen dat je je dit keer onzekerder voelde. Ik had het juist bij de eerste dus nu word ik 's nachts beurs geschopt (ik denk soms dat ie aan het salsadansen is haha) en verbaas me  vaak hoe hard zo'n kleintje al tekeer kan gaan maar gelukkig is het allemaal helemaal goed bij jullie en kun je lekker gaan genieten...liefs, Elle

Terug
Bovenaan