HELP... morgen 20-wekenecho

Hallo mommas-in-spe

Morgen hebben wij de 20 weken echo en ik ben zo bang....
Ik heb sinds de 17de week het gevoel dat ik ons kleintje soms voel bewegen.Heel weinig en heel lichtjes. Zo weinig dat ik twijfel of dit de baby was of gewoon mijn darmen oid. Nu ben ik 21w2d en ik voel dat speciale nooit meer. Het is mijn tweede kindje dus verwacht je dat het eerder is dan bij de eerste...
Ik heb bij de eerste een Keizersnee gehad en nu vraag ik me af of ik het minder kan voelen doordat en bij de KS zenuwen zijn doorgesneden...?
Ik ben van mijzelf vrij stevig, dus wellicht speelt dat ook mee.... Voor mijn gevoel groeit mijn buik/baarmoeder ook niet, maar ik zie/voel dat natuurlijk iedere dag.... En ook door mijn overgewicht is dat moeilijk te zien.....

Gisteravond had ik ineens zulke erge buikkrampen en dat maakt me nog angstiger. Ik weet dat ik ten alle tijden de VK kan bellen, maar ik vind dat een beetje onnodig omdat we morgenochtend de 20-weken echo al hebben...

Hebben jullie tips??
Hebben de KS moeders hun kindje snel gevoeld??
En de wat stevigere moeders?? Voelen die hun baby al?
Wat zouden jullie in mijn situatie doen???

Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan meedelen, maar ik ben zoooo bang.....

Liefs,
Go

Kan me je gevoel goed voorstellen. Je bent onzeker en bezorgd, maar je wilt je niet aanstellen en nog even volhouden tot morgen. Toch kan je best even bellen naar de verloskundige, hoor, misschien kan je even langs komen om naar het hartje te luisteren en ben je weer een beetje gerust gesteld. Je druk maken is voor niemand goed   tenslotte.
Groetjes Laura

Hoi Go,

Oh wat vervelend meid dat je zo bang bent! Inderdaad: misschien 4 minuutjes langsgaan bij de verloskundige en naar t hartje luisteren kan jouw dag weer goedmaken. Daar zijn ze voor meid en als alles in orde is kun jij morgen wèl genieten van je echo!

Succes!

Groetjes Janneke

Hoi Go,

Ik hoop dat je een goede echo hebt gehad. Het is trouwens normaal dat je bij een tweede kindje nog onzekerder kan zijn omdat je denkt dat je het al hoort te voelen. maar dat is niet zo. Pas vanaf week 30 ongeveer (moet je aan je vk vragen) voel je het elke dag.

groetjes Maris

Lieve Go

Ik ben mama van twee kindjes (derde op komst) en alle twee geboren met een keizersnede.
Volgens mij moet opzich de keizersnede niet de reden zijn dat je je kindje niet veel voelt. Dat had ik ook niet bij mijn 2e zwangerschap. Misschien dat je wat littekenweefsel hebt ontwikkeld??
Ze zeggen soms dat als je wat steviger bent je het idd minder voelt, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik voelde deze keer mijn kindje ook pas heel laat bewegen (vanaf 19 weken) en toen ik het voelde was t met de dag anders, de ene keer minder dan de andere keer. Ik maakte me daar helemaal niet ongerust over.

Bij mij is het nu zo dat mijn placenta aan de voorkant ligt, vandaar dat ik bijna geen beweging voel. Dat was bij mijn andere twee zwangerschappen wel anders hoor..
de vk kon bij mij ook steeds t hartje niet vinden, dat hoorde ze achteraf dus niet door de placenta heen.

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor, echt niet.
Misschien beweegt het kindje nu gewoon wat minder. Pas als je een aantal weken verder bent kan je dat bewegen relateren aan de gezondheid van je kindje volgens mij.

Ik snap dat je je nu ongerust maakt en je zal morgenvroeg wel heel zenuwachtig zijn maar ik denk als je vanavond in bed ligt je je kindje wel af en toe zult voelen.

Een vriendinnetje van mij heeft eens geprobeerd haar kindje een beetje te laten bewegen door het een beetje heen en weer te bewegen. Ik weet niet of dat zo vroeg in de zwangerschap ook lukt maar je zou het kunnen proberen.

En als je echt ongerust blijft vanavond zou ik toch even bellen naar je verloskundige. Je kan het haar toch uitleggen aan de telefoon. Misschien dat ze je al telefonisch gerust kan stellen.

Heel veel succes!!!!!
Dikke kus van Annerobe

Ik kan me je zenuwen wel voorstellen hoor,..

Ik heb eerder ook een keizersnede gehad en voor deze zwangerschappen 2 miskramen. Afgelopen dagen heb ik de kleine ook iets minder gevoeld en maak me dan ook zorgen. Vandaag voelde ik weer heel zacht wat gefriemel en dat stelt weer iets gerust, maar toch... Die onzekerheid zal toch blijven.

Ik kijk dus ook erg uit naar de 20 weken echo,.. maar heb er ook enorme zenuwen voor.

Maar het minder voelen van de kleine heeft niks met je ks te maken hoor. Het is gewoon afwachten waar je placenta zit en hoe je kleine ligt.

Probeer je een beetje te ontspannen en morgen valt er waarschijnlijk een hele last van je af!

Esmé mv Kay en ???

Lieve mommas!

Vanmorgen hebben we de 20-weken echo gehad en alles was (voor zover ze kunnen beoordelen) supergoed!!!!!!
Er valt echt een enorme last van je af!! Ik ben dan nu ook doodmoe.... maar goed, het gevoel dat het allemaal goed zit, maakt een hoop goed. Wat kunnen ze toch een hoop zien met zo'n echo....
Lipjes gesloten, geen open ruggetje, volle maag en blaas, hartje ok! Alles prima...
De placenta ligt inderdaad geheel aan de voorkant dus vandaar dat ik onze baby zo weinig voel. Hij/zij bewoog echter heel veel, heeft nog genoeg ruimte...

Enige tijd geleden schreef ik over het wel/niet weten van het geslacht en de onenigheid die ik met mijn man daarover had. Hij wilde het iedereen vertellen en ik niet. We hebben uiteindelijke besloten om het niet te willen weten en ik moet zeggen dat die spanning ook wel leuk is!!!

Nou, ik ga nog even verder met genieten....
Groetjes en liefs van een supertrotse mamma....

Go mv Stefan (13-7-06) en 21w3d van pukje....

Hey Go!

Ohhhh wat super voor jullie; wat zal jij je opgelucht voelen! Geniet van het wondertje en rust maar lekker even uit, zal je goed doen.
Heerlijk dit nieuws!
Over 10 dagen mogen wij, ben megabenieuwd...

Groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan