HELP! Na de zoveelste gebroken nacht...

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een schat van een babyzoon die inmiddels 10,5 maanden oud is. Hij is vrolijk, actief, lief en een echte knuffelkont. Overdag slaapt hij prima en ook eten gaat erg goed. Gevalletje "Hollands welvaren" zeg maar. Maar dan de nachten.... Hij wordt elke nacht minimaal 3, maar meestal zeker 6x wakker. Wat dan vaak werkt, is zijn speen in zijn mond stoppen. Geregeld huilt hij, maar het kan soms ook alleen een beetje zeuren/piepen zijn, of zélfs kletsen ("wawawawa"). Ik denk ook wel eens dat hij niet altijd echt wakker is, want vaak genoeg ligt hij met zijn ogen dicht.</p><p>Maar feit is: ik moet er 6x per nacht uit en dat is echt geen pretje. Ik trek dit steeds slechter en ben ten einde raad wat ik nog kan doen. Ik heb al van alles geprobeerd; in bad voor het slapen gaan, een rondje buiten lopen voor het slapen gaan, een heel ritueel van omkleden/ borstvoedingsfles/boekje lezen/liedje zingen/welterusten zeggen (wat we elke avond steevast doen), wel een nachtlampje/juist geen nachtlampje, meer kleren/minder kleren aan... ik weet het niet meer!</p><p>Ik lees over papflessen, maar dat wordt ook weer tegen gesproken. Bovendien gaat hij richting het jaar en wil ik dan juist stoppen met borstvoeding, dus om nu juist met een papfles te gaan starten... </p><p>Wie kan me helpen???</p><p>P.S. op een gegeven moment heb ik aan mijn vriend aan gegeven dat ik om en om de "nachtshift" wilde, maar al vrij snel gaf hij aan dat hij dat écht écht niet trekt, dus doe ik het alleen. Ik weet heel goed dat dit niet eerlijk is en ook echt niet tof, maar goed, dit is nu eenmaal een gegeven. Ik hoop gewoon op de gouden tip waardoor mijn zoontje heerlijk door gaat slapen :) </p>

Hoi
hier het zelfde probleem, mijn zoontje word in februari 2 en ook ik heb NOG STEEDS gebroken nachten. Ook van alles geprobeerd maar ik denk toch echt dat wij mama’s er mee moeten dealen. Ook mijn vent blijft heerlijk in z’n bed liggen en “hoort niks” ?. Het is zwaar maar ik denk toch echt dat er ooit licht aan het einde van de tunnel komt. We moeten nog even volhouden denk ik. 

Dromen, tandjes? Hier ook paar keer per nacht. Hij slaapt dan wel weer meteen verder. Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is. We hebben een glow in the dark Speen gekocht zodat we zijn speen snel terug kunnen vinden in het donker en er geen lichtje aan hoeft. 

Gewoon die papfles proberen. Als dat helpt is het de moeite waard ondanks stoppen met borstvoeding. Genoeg kindjes die ook na 1 jaar nog een flesje krijgen. 
Daarnaast niet voor elk piepje er uit gaan. Koop oordoppen en negeer het. Als het langer dan 10 minuten duurt, en het echt huilen is, dan pas kijken.

Nou ja zeg! Die mannen, dat die nog bestaan. Wij doen het netjes om en om. Zou lekker om de nacht oordoppen in doen, doe ik ook ?. Wij wisselen de shift om 6 uur sochtends. Ene nacht nachtdienst, andere nacht ochtendienst dus.
Zou idd langer wachten met eruit gaan, pas als hij echt huilt. En leren zelf speen in te doen. Anders gecontroleerd huilen proberen? 

Hoi hoi,
haha nog zo een man! Hier ook hoor, nee ik trek het niet hoor, nee ze pikt het bij mij niet, jij moet haar gaan troosten... okeeeeeee mama doet het wel. 
mn dochtertje is nu 11 maanden en wordt ook echt vaak wakker in de nacht. Het begon toen ze 8 maanden was en doet het nu nog steeds, ook echt van alles geprobeerd, maar ik was ten einde raad. Heeft ze ook wel echt steeds pech want het ene virus na het andere virus heeft ze steeds te pakken en dat werkt ook erg tegen met de nachten. Ze wilt ook echt nog een fles in de nacht, ook geprobeerd niet te geven, echt volgehouden, maar zij heeft gewonnen haha. Ik heb me er maar bij neergelegd en hopelijk komt een keer dat moment dat we heerlijk kunnen slapen.. 
succes en sterkte! Je bent niet alleen en we houden vol :)

Terug
Bovenaan