<p>Hoi lieve allemaal,</p><p>Sorry dat ik jullie weer lastig val maar oh wat is het moeilijk! Vorige week had ik de vraag gesteld voor oud Hollandse/Friese namen.</p><p>Nou ik met mijn vriend afgesproken om dan allebei een lijstje te maken van een lange lijst die we door de tijd heen hebben verzameld (maar waarvan nog geen match was, gewoon alles verzameld wat we maar enigzins leuk vonden). We hebben een keer uitgesproken; he dat zijn wel paar Friese namen dus misschien daar eens verder naar zoeken.</p><p>Nou.. nu was gister het moment van uitwisseling haha. Heel gezellig bij een brasserie waar we altijd komen, hebben we onze eigen top 5 samen gesteld en hadden we besproken dat stel er komt een naam overeen, we die naam zouden pakken.</p><p>Jullie raden het al.. geen 1 naam kwam overeen erg genoeg? nu gaf mijn vriend aan, je hebt alleen maar Friese namen, we wonen niet in Friesland. Ergens moest ik hem gelijk geven. Plotseling kwamen we op de een of andere manier tot de naam Driek en hebben we besloten, mocht het kindje nu komen, we ons daar beide voor nu in konden vinden.</p><p>Maaar in de nacht van gister op vandaag gaan mijn gedachten alle kanten op, twijfel en heb ik toch maar weer een nieuw lijstje gemaakt en was ik eens benieuwd naar jullie mening. Onze achternaam begint met een S en eindigt op een S maar durf die er niet zo goed bij te zetten. </p><p>1. Tiebe</p><p>2. Driek </p><p>3. Naard</p><p>4. Wiek</p><p>5. Tieme</p><p>6. Fedde </p><p>7. Tijke</p><p>(Tijke hadden we in het begin samen maar ik vind dat je die naam ergens niet kunt maken voor het kindje omdat Tijke een bijnaam is voor Theo hier in Limburg en dat vind ik wel erg ouderwets. Wat jullie?</p><p>Tiebe is mijn echte echte voorkeursnaam (krijg hem niet uit mijn hoofd) maar mijn vriend vind het niks want het is te Fries terwijl babybites aangeeft dat het juist veel aan Vlaamse jongens wordt gegeven maar goed ik krijg hem helaas niet overtuigd! Vind het zo'n gezellige naam.</p><p>Nogmaals sorry voor mijn hele verhaal maar hier kan ik het even delen en ben gewoon benieuwd naar jullie mening en de tijd begint toch te dringen bij woensdag 34 weken?!</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groetjes Oudersinwording!</p>