help! namen


hallo allemaal,

Jeetje, hadden wij de namen al lang voor de zwangerschap rond, gaan we nu ineens twijfelen... en met name over de tweede jongensnaam... hebben jullie dat ook en wat moeten we nu?
We hebben nl voor n jongen als 2e naam de naam v/d opa van mijn man (die we eiegenlijk perse willen vernoemen), maar nu vinden we dat eigenlijk niet zo heel mooi meer en willen we n combinatie maken van die naam en de naam van mijn opa en dat bracht ons na veel gezoek en gepuzzel op n mooie moderne naam, dus keus snel gemaakt denk je...
Maar.... die naam rijmt op de eerste/voornaam en dat vind mijn man weer niet kunnen. Dan hebben we nog n andere voornaam als optie en daar past die naam wel achter, maar dan krijgt ons kind dezelfde initialen als mijn man, ook weer niet handig! Dus help!!!! Wat vinden jullie van n tweede naam die rijmt op de eerste, ja sorry wil de namen niet noemen, weet nooit wie er hier meeleest, maar t wordt dan ...ier ...ier. Graag jullie reacties, want ik tob er de hele dag over, zo'n naam is toch voor altijd! bvd groetjes Fie

 
Persoonlijk vind ik het niet zo geweldig als beide voornamen op elkaar rijmen.
En als jullie nou een 3e naam verzinnen, en deze tussen naam 1 en naam 2 zetten? Gaat een beetje ver misschien maar is een optie.
 
Hallo! Poeh, wat is het toch moeilijk een leuke, passende naam te vinden, he?
Wij hadden een beetje hetzelfde probleem, de tweede naam van ons kindje, mocht het een jongen worden, wordt wordt de naam van mijn opa, die toevallig ook de naam van mijn man en mijn vader is. Die naam pastte echter niet bij onze achternaam. We hebben nu besloten er een verbastering van te maken. De naam was Nicolaas, kan Klaas worden, of Niek, of Co. Op die manier vernoemen we toch, zonder al te veel concessies te doen aan de rest van onze namen!
Wellicht een idee voor jou, van de meeste namen is namelijk wel een variant te maken...

Succes!

 
Klier,mier,stier,vertier,hier,fampier,dier,gier,lier,nier,sier,vier,.Je ziet het,ik heb bijna het hele alfabet gehad.Nu begrijp ik waarom het zo lastig is.Kun je je man niet op de tweede naam zetten en je opa op de derde?.
 
ik zou voor de initialen gaan,is het ook een beetje de "naam" van je man,ook wel zijn charmes toch? en met post kun je toch ook alleen de eerste letter van jullie kind gebruiken dan??


groetjes...
 
Ons kind had ook bijna dezelfde initialen als z'n vader gehad, maar dat vond m'n vriend niet handig. Ik persoonlijk vind het net zoals de vorige anoniem wel wat hebben. Dezelfde initialen als je vader...Tenzij die voornaam echt een 2e keuze is, dan zou ik toch voor de 1e keus gaan en dan nog een tussen-naam verzinnen. Twee namen die rijmen lijken mij persoonlijk niet zo mooi achter elkaar. Maar goed, da's persoonlijk natuurlijk maar die discussie wordt hier al weken op het forum gevoerd, daar houden we nu maar over op...
 
Terug
Bovenaan