Help! Net een positieve test gehad..

<p>Hallo dames,</p><p> </p><p>Ik heb net een test gedaan en die was positief! Ik was zo in de war en geloofde het niet dat ik een half uur later er nog 1 heb gedaan en beide positief.. het kindje is zeker gewenst! Ik heb alleen gisteren een erg stressvolle dag gehad en een heel pakje weggerookt. Natuurlijk steek ik nu geen sigaretje meer op maar ik ben zo ontzettend bang dat ik een vroegtijdige miskraam krijg hierdoor... dit is mijn eerste kindje en ik weet nog helemaal niks.. morgen de huisarts bellen! </p><p> </p><p>Iemand nog tips? Geruststellingen? </p>

Gefeliciteerd! 
Probeer je niet te druk te maken om die sigaretten. Het is gebeurd, je wist niet dat je zwanger was en je kan er niks meer aan veranderen. En de kans is zeer klein dat het daardoor fout gaat. Dus nu vooral genieten van het feit dat je zwanger bent en idd geen sigaret meer opsteken. 
Je hoeft niet perse je huisarts te bellen,  je kan ook een verloskundigenpraktijk in de buurt bellen. Hun maken dan een afspraak met je waarin alles wordt verteld en waar jij je vragen kan stellen. Volgens mij zet een huisarts alleen in hun systeem dat je zwanger bent en zullen ze zeggen dat je een verloskundige mag gaan bellen. 

Ten eerste gefeliciteerd. 
Ik geloof niet dat dat ene pakje nog zoveel verschil maakt. De nicotine zat toch al in je lichaam. Is volgens mij hetzelfde als drank en vlees. Zolang je niet weet dat je zwanger bent houd je er geen rekening mee. Wil je wel op safe gaan een volgende keer stop dan met roken als je zwanger wilt worden. Altijd beter voor je kind (en jezelf). 
Succes de komende weken en lekker genieten

Het zal nu daarop niet aankomen hoor... Ik had altijd gezworen dat ik bij een positieve test onmiddellijk ging stoppen. Moment dat ik een positieve test had vertrokken we net voor een weekendje weg met vrienden. Normaal rook ik daar minimum 1 pakje per dag. Nu was dat één pakje in drie dagen waarvan ik de helft zelf niet inhaleerde en de andere helft halfweg uit deed. 
Na dat weekend wel onmiddellijk gestopt ;) Hier is er niets aan de hand, alles is in orde. 

Gefeliciteerd !!

Natuurlijk is roken ongezond dat weet iedereen ! Maar dat neemt niet weg dat je na een stressvolle dag en roken een miskraam kan krijgen .. 

Het is eerder schadelijk voor je kindje wanneer jij alleen maar stress hebt  !.. focus je op je zelf en je kindje & geniet van het zwanger zijn .

Gefeliciteerd hoor! 
Maak je niet druk, de eerste periode is het vruchtje niet met een navelstreng aan jou verbonden. Dus de kans is klein dat je kindje daar schade aan heeft gehad. Ik denk dat we dat allemaal wel zo'n momentje hebben gehad. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, van zowel de eerste als de tweede heb ik het weekend ervoor alcohol genuttigd. Bij de tweede was ik er heilig overtuigd dat ik ongesteld ging worden, want zo voelde het ook. Maar nee, bleek hartstikke zwanger. Oops. Maar goed, na de positieve test geen druppel meer gedronken. Het is pas echt schadelijk als je overmatig blijft gebruiken. 
Niet druk maken en lekker genieten (of niet, haha) van je zwangerschap. 

Tip. Starten met Foliumzuur. 

Maak je inderdaad geen zorgen over die sigaretten. Gefeliciteerd en geniet van je/jullie zwangerschap!

Terug
Bovenaan