Marit (23 maanden) gaat Sinds 2 maanden op dinsdag en vrijdag naar het KDV. Thuis drinkt ze uit zo'n rietjes beker en soms uit een gewone beker. Op het kdv hebben ze gewone tuitbekers en dat kende ze dus niet, met de vaste/eerste leidsters heb ik afgesproken dat we langzaamaan haar gaan leren uit een tuitbeker te gaan drinken en dat we thuis dat ook gaan aanbieden. Zo gezegd, zo gedaan. Nu zijn de vaste leidsters op vakantie of helemaal weg? en ook is er het een en ander veranderd aan de indeling van de leidsters en wordt het een groot probleem. Marit drinkt HELEMAAL niet meer op het KDV, haar eigen rietjesbeker was beschimmeld geraakt in hun vaatwasser en dat hadden (de nieuwe) leidsters mij dus in eerste instantie niet gemeld. Ze had afgelopen vrijdag met die hitte dus van 09.00 uur tot half 5 uur GEEN druppel gedronken!! Ze zeiden dat ze alles hadden geprobeerd en haar ook echt gepushed hadden, maar ze wilde niet drinken en ook niet eten. Dinsdag weer hetzelfde verhaal! Ik heb gezegd dat ik weer een rietjesbeker voor haar meegeef, dat wanneer dit weer gebeurd, ze toch kan drinken. En dat pushen helemaal avenrechts werkt. Volgens de "nieuwe" leidsters is dit tegen hun beleid en zal marit het gewoon moeten leren. Ik ben het met hun eens dat Marit het moet leren, maar toch niet op deze manier? Het lijkt wel of Marit het eng vind om uit de tuitbeker te drinken, ook uit een gewone beker, wil ze niet haar hoofd wat naar achter kantelen om te kunnen drinken, het is mijn inziens geen onwil, maar onzekerheid. Ik vind het meer een taak voor mijzelf om haar op een rustige manier haar vertrouwd te maken hiermee, en niet op de militaire strafkamp methode zoals nu gebeurd op het kdv met de nieuwe leidsters! Overigens hebben 2 andere leidsters die ze eerst had, geen problemen met haar gehad hiermee, zij hebben er een soort spelletje van gemaakt en marit ging af en toe zelfs uit haar zelf haar hoofdje naar achteren kantelen om te kunnen drinken, dus het kan wel! Bij de nieuwe/tijdelijke? leidsters is niet drinken dus gewoon helemaal niet drinken! Ik wil dinsdag als ik haar breng aangeven dat ik een gesprek wil met hun en de adjunct directeur. Zowiezo omdat ik het erg onduidelijk vind welke leidster nou op welke groep zit en wie er nu voor vast is en dat ik vind dat zij mijn dochter op zijn minst moeten kunnen laten drinken, ook al is het voorlopig uit haar eigen beker. (dat was ook zo afgesproken!) Zij geven als argument dat de andere kindjes dat onduidelijk zouden kunnen vinden, maar de eerste paar weken is dit prima gegaan, zonder problemen van de andere kindjes. Ik breng Marit dus nu voorlopig maar halve dagen, omdat ze niet eet en drinkt daar, dat lijkt me toch niet de bedoeling? (ze wil bij die nieuwe leidsters ook niet meer eten) Het is ok niet zo dat ze het te druk zouden hebben om hier energie in te steken, want ze zitten met 3 leidsters op 7 kindjes!! Jullie advies en mening graag!!
Groetjes Monique en Marit (bijna 2)
Groetjes Monique en Marit (bijna 2)