Help !!! Niet zindelijk te krijgen

Mijn zoon van 3,5 jaar is nog steeds niet zindelijk. Hij doet het gewoon echt niet. Ik krijg van iedereen opmerkingen dat hij nog steeds in zijn luier poept en plast. Maar ik krijg hem hier niet vanaf. Al verschillende malen geprobeert maar steeds dikke ellende. Nu heb ik een beloningssysteem op advied van het cb voor hem. Als hij op de gang gaat poepen en plassen ( wel in zijn luier) krijgt hij een sticker. Zo doet hij het niet meer in de huiskamer of tijdens het spelen. Maar dat werkt ook niet.
Net ook zit hij langs me te poepen op de bank. Ik vraag wat doe je? Hij: gewoon plassen. Zeg ik dat hij op gang moet poepen voor een sticker. Maar hij blijft volhouden dat hij niets doet.
Ik weet me hier geen raad meer mee. Over een aantal maanden moet hij naar school en dan?
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik hem zindelijk kan krijgen?
Groetjes een radeloze moeder
 
Soms helpen de goede bedoelingen niet en moet het op een andere manier. cold turkey. Zijn luiers opbergen, stapels oefenbroekjes bij de hema kopen, zeiltjes over de bank, vloerkleed oprollen en proberen maar. En iedere keer als hij het op de pot of de wc doet goed belonen en als hij in de broek poept hem (begeleid) zelf zijn troep laten opruimen.

En dan nog een flinke dosis geduld en sterkte erbij.

Succes gewenst.
 
Ook cold turkey werkt niet altijd en dan heb je een kind in de stress...

Hier precies hetzelfde en hoe het straks over 4 maanden moet als hij naar school gaat? Wie dan leeft, wie dan zorgt. Hij zegt zelf dat hij het dan wel kan... we wachten af. Na het nieuwe jaar een nieuwe ronde proberen.

Het gekke is dat onze zoon wel vraagt: mama, heb ik een luier aan, dus hij voelt het wel. En voor zijn operatie ging het ook best goed. Maar nu zijn we terug bij af.

Sterkte er mee.

En laat je door anderen niks aanpraten. Ieder kind doet het op zijn manier!

Gr. Tamara.
 
Hoi, hier een moeder van 4 kids. De oudste 3 zijn allemaal 'pas' rond 3 1/2 jaar zindelijk geworden. Niets hielp, behalve wachten tot ze zelf aangaven dat ze er wat mee wilden doen. Onze jongste is nu bijna 3 en dat begint nu te komen. Ze zegt vaak: ik moet even poepen. Dan zet ik haar op de wc en gebeurt het inderdaad. Dus in ons gezin is zij een vroege, haha....
 
Bij ons werkte de cold turkey helemaal perfect, ook al was onze zoon net twee jaar. Tijdens onze vakantie in de zomer, zodat we de tijd en aandacht hadden, zijn we ervoor gegaan, en na een dag of drie bijna nooit meer een ongelukje gehad.
 
Terug
Bovenaan