Help, nog 4 weken en nog geen meisjesnaam - help!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

We dachten lange tijd uit de meisjesnaam te zijn (we weten nog niet wat het wordt), maar ik ben weer begonnen met twijfelen.

We hebben nu Jente als roepnaam, maar ik vind Yentl ook erg leuk. Kennissen van ons hebben een Jenthe (met 'h' ) en waren ook erg blij met hun originele naam. Officeel hadden wij de naam al eerder bedacht voor onze zoon (maar dat werd dus een jochie), maar dat telt natuurlijk niet. Wat zijn jullie meningen? En vinden jullie Yentl lief genoeg voor een meisje?

Ik weet het niet meer! Help aub!

Bedankt.
Groetjes,

Hoi,

Persoonlijk vind ik Yentl een mooiere naam, ken ook een meisje dat zo heet.

Wij hebben zelf ook iets met een y in de naam. Onze kinderen heten Kay en Indy en ook voor spruit nummer 3 hebben we namen (weten ook niet wat het wordt) met een y erin.

Eigenlijk hebben we hiervoor gekozen doordat iedereen er vanuit ging dat we dat zouden doen. Maar eigenlijk was dit toeval.

De naam Indy hadden we al toen ik 12 weken zwanger was van de eerste  en met 20 weken kwamen we op de naam Kay. We kregen een jongen en bij de tweede hadden we dus als meisjesnaam nog steeds Indy (de jongensnaam toen was Finn). Dus eigenlijk was het toeval.

Ik hoop dat je snel een goed gevoel krijgt bij 1 van je namen.

Syl
34+1

Hoi,

Ik vind Yenthe een hele mooie naam.
Echt heel erg orgineel is hij niet meer, ik hoor hem vrij regelmatig tegenwoordig. Maar het blijft wel een schitterende naam. Ik had hem ook op mijn lijstje staan, maar mijn man was er niet weg van.
Ik weet niet hoe close jullie zijn met die kennissen maar ik kan begrijpen dat jullie niet dezelfde naam willen hebben als hun.
Yentl vind ik persoonlijk iets minder mooi maar wel erg orgineel gevonden.

Jullie moeten kiezen waar jullie een lekker gevoel bij hebben.
Moeilijk hé. Wij hebben voor een meisje ook nog geen definitieve keuze gemaakt, voor een jongen staat hij al een tijd vast.

Kruimel

Ik vind Yentl wel een leuke naam voor een meid!

Appart, heb m nog nooit gehoord, en daar hou ik wel van!

Ipv Yenthe zou je ook Benthe kunnen nemen, maar wrs is dat helemaal nite je bedoeling!!

Succes!!!

Liefs, Mar

Yentl klinkt best lief, omdat het op het Engelse "gentle" lijkt (spreek je het ook zo uit..?)
Ik heb geen van beide namen ooit eerder gehoord. Misschien moet je de beslissing laten afhangen van de initialen of wat leuker klinkt bij de achternaam.

Succes!

Renske

Hoi

Wij hadden Jente voor een jongen op het lijstje, ik vind het meer een jongensnaam ook al is het een unisex naam. Yentl daarentegen prachtig voor een meisje!

Succes

Hallo allemaal,

Wij hebben bovenaan onze namenlijst ook de naam Jenthe staan.
Ik vind het helemaal geen jongensnaam. Het betekent namelijk in het scandinavisch: meisje.... en dat vonden wij heel erg mooi.

Groetjes

Terug
Bovenaan