Help, nog geen geboortekaartje kunnen kiezen

Het begint bij mij nu echt te kriebelen. Gisteravond zat ik met mijn vriend te kijken om geboortekaartjes te gaan bestellen. Wij hebben een aantal kaartjes die wij helemaal leuk vinden en daar hadden we er een van uitgekozen.
Nu waren we gisteren aan het denken over de tekst, lettertype en de kleur van de letters. Dit bleek bij het kaartje wat wij in gedachten hadden toch niet zo makkelijk (en de kleur die ze in het voorbeeld hebben staan vind ik niet mooi).
We hadden eerst ook een heel leuk kaartje gezien, maar daar was de indeling niet praktisch van. (Vorig jaar is ons zoontje overleden voor de geboorte en we willen daarom nog wel een extra gedichtje in de kaart).
Dus wij gisteren weer naar de verschillende kaartjes kijken en toen begonnen ineens de zenuwen toe te slaan. Ben nu 34 weken en 3 dagen en dat is dus al bijna 35 weken en we hebben dus nog geen keuze kunnen maken uit welke kaart het gaat worden. Voel me helemaal onrustig nu. Dus dat is iets waar ik me deze week maar even helemaal op ga storten, voordat ik weer verder ga met schoonmaken.

Hoe staat het bij jullie met de kaartjes, zijn jullie er al helemaal uit, ook  qua tekst enzo?

Groetjes Elise  

Hoi Elise,

Als ik het mag zeggen: probeer je niet te druk te maken. Je komt vanzelf een leuk kaartje tegen. En anders kun je nog altijd een foto maken van je nieuwe baby en deze op een 'blanco' kaart laten drukken. Dan kun je aan de binnenkant ook je gedichtjes kwijt in het lettertype en de kleur die jullie mooi vinden. Vraag ook bij de drukker eens goed na hoe lang hij tijd nodig heeft om de kaart te bestellen en uiteindelijk te drukken.
En bedenk bij jezelf: het belangrijkste is dat je baby gezond en wel te wereld komt en dat jij de bevalling goed doorstaat. De aankondiging van de geboorte aan de rest van de wereld komt op de tweede plaats. Probeer hierin een beetje rust te vinden. Zoals wij hier in Brabant zeggen: meid, alles komt goed! Neem effe een bak koffie en laat het even bezinken! Veel succes!
Groetjes, Hanneke

Je hebt nog even hoor. Er zijn vast mensen die het nog veel later pas klaar maken allemaal. Vraag anders aan de drukker hoeveel tijd je hebt. Meestal duurt het een dag of 3 dat zij nodig hebben om die kaarten naar de drukkerij te laten komen, en daar liggen ze dan te wachten tot jij belt dat je bent bevallen. Dus dat komt heus goed! Alleen is het natuurlijk wel handig dat je de enveloppen bijtijds hebt, om vast te kunnen adresseren....

Succes ermee!!

wij hebben het ook nog niet klaar maar laten de moeder van een vriendin gewoon een simpel kaartje maken op de computer vanwege de financiele kant die er aan zit....... heb zulke mooie kaartjes gezien en een beetje ideeen opgedaan wat we wouden met het kaartje dus het word vast mooi......

Ben morgen 36 weken zwanger, en ook wij hebben pas sinds een week HET geboortekaartje gevonden... Afgelopen zaterdag de proefdruk opgehaald, hier moest nog eea aan verbeterd worden. DIt ga ik donderdag bespreken. Dan krijg ik gelijk de enveloppen mee.

Maar je hoeft je echt niet druk te maken. Haal anders gewoon een paar mappen om thuis nog door te spitten.

Terug
Bovenaan