help! nog niet ingedaald

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Vandaag ben ik weer naar de vk geweest. Ik hoopte dat  ze me  dit keer zou vertellen dat het hoofdje helemaal ingedaad is, maar nee hoor! Vorige week zat het hoofdje er voor de helft in en moest ik rustig aan doen en mochten de weeen beginnen of het vruchtwater breken dan moest ik meteen gaan liggen. Ik ben er een hele week mee bezig geweest en hoopte vandaag op beter nieuws maar nee hoor, dit keer zat het hoofdje dus helemaal niet meer ingedaald en is het weer zon week van afwachten hoe het loopt. Ik ben zwanger van mijn eerste kind en eigenlijk hoort het hoofdje al ingedaald te zijn (ben bijna 38 wk).

Pfff moest het even kwijt, zijn er dames die dit ook mee hebben gemaat met hun eerste kind of meemaken?
Tips zijn ook van harte welkom.

Chams

Hoi

Mijn zoontje is 3 maanden geleden geboren. Ik moest worden ingeleid, en meneer was ook nog niet ingedaald.
Ze wilden wachten tot ik weeen kreeg om de vliezen te breken, aangezien weeen er voor kunnen zorgen dat de baby alsnog in gaat dalen.
Ik kreeg alleen geen weeen van de gel waarmee ik werd ingeleid, dus hebben ze toch de vliezen gebroken. Een persoon heeft de beeb een beetje naar beneden geduwd, zodat de navelstreng er niet eerst uit zou kunnen komen. Klinkt misschien een beetje eng, maar het is absoluut niet pijnlijk!

Dit is ook mijn eerste kindje, en het is toch allemaal goed gekomen

Je hoort het regelmatig hoor, dat kindjes nog niet zijn ingedaald als de weeen beginnen, ook bij eerste kindjes.

De enige tip die ik je kan geven is dat je je echt niet druk hoeft te maken, je beeb komt er heus uit

Succes met de laatste loodjes!

Eleanor

Hoi.
Toen ik beviel van mijn zoontje was hij ook nog niet ingedaald.
Dat is tijdens de geboorte gebeurt.

Mijn nicht heeft maandagochtend een dochtertje gekregen. Die zijn zondagavond nog
uit eten geweest want de baby zat nog zo hoog... Nog niet ingedaald.
Ze dachten dat ook zij over tijd zou komen en prompt de volgende dag op de
uitgerekende datum is ze geboren.
Dus probeer je niet druk te maken. De natuur regelt het wel.
Succes
Groetjes Melanie

Dank jullie wel, ik voel me nadat ik dit gelezen heb een stuk beter. Het kan dus ook op het laatste moment gebeuren. Ik ben heel bang voor een keizersnede, wil gewoon bevallen en nu heb ik gewoon veel meer hoop. Nogmaals bedankt.

Chams

Maak je niet druk meid..

Ik heb vier dochters en geen een van hen heeft ooit helemaal ingedaald gezeten... Het feit dat het koppie al half ingedaald zat wil dus zeggen dat het er wel inpast... Ondanks dat heeft mijn langste bevalling in totaal 5 uur geduurd terwijl ze  bij de eerste weeen nog niet helemaal was ingedaald.. Ik heb gewoon een lange romp/buik waardoor ik in de lengte zoveel ruimte heb dat ze niet eens in hoeven te dalen..

Wens je een fijne zwangerschap en een goede bevalling..

liefs Bats en Rosalie... 12 weken

Terug
Bovenaan