Help! Nog vier weken en twijfel tussen twee meisjesnamen!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Al zo'n beetje vanaf het begin staat onze naam voor een zoontje vast, daar was geen twijfel over en we zijn het er beiden over eens.
De meisjesnaam heeft wat meer moeite gekost en stond sinds deze zomer 'vast'. Maar nu kwam ik vorige week met een nieuwe naam en die vinden we toch ook erg leuk. Mijn man vind hem misschien wel leuker dan de eerste naam die we hadden, maar ik twijfel.
Ik weet dat een naam erg persoonlijk is, maar wat zouden jullie kiezen:

Lisanne of Ilse?

Ze passen overigens allebei bij de jongensnaam, dus mochten we in de toekomst een zoontje krijgen en nu een dochtertje, dan is dat geen probleem.

(We weten het geslacht nog niet, maar ik lees vaak dat als je twijfels hebt over een naam van een bepaald geslacht het dat niet wordt, hihi... Dus dan zou het bij ons een jongen moeten zijn!)

Ik hoop dat jullie reageren, ik owrd nu helemaal gek van mezelf!

Hoi hoi,

Een naam is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou voor Ilse gaan!
hier hadden we al jaren een jongensnaam en het wordt een meisje haha
vind meisjesnamen echt veel moeilijker dan jongensnamen, vind ze al
gauw tuttig, maar Ilse is een mooie naam vind ik!

succes met de keuze!

liefs daantje

Tja, een naam is inderdaad erg persoonlijk en ik ben iemand die altijd de combinatie voornaam en achternaam belangrijk vindt...maar goed. Als ik zonder de achternaam moet kiezen....dan kies ik voor Ilse. Dat vind ik persoonlijk de leukste naam.

Maarre...de naam stond in de zomer al vast... waardoor ben je dan nu gaan twijfelen? betekent het dan dat je die naam toch niet leuk genoeg vond?

hmmm... lastig... ik zou namelijk dan eerder voor lisanne gaan, de i en l naast elkaar vind ik niet echt handig, omdat de i als hoodletter zo op een kleine L lijkt. Kan je me nog volgen.

Beide zijn mooie namen, maar gewoon praktisch gezien gaat mijn voorkeur uit naar Lisanne.

Succes.

Groetjes Tita

Tja het is heel persoonlijk he..Ik zou voor Lisanne gaan, vind ik erg mooi...Lastig he een naam kiezen..Voor een jongen weten we hem helemaal volledig (krijgt 4 namen), meisjes naam weten we de naam zelf wel maar ook daar willen we wat achter maar daar zijn we ook nog niet over uit..Onze oudste (=een dochter) heeft 3 namen, laatste 2 namen vernoemd naar haar oma's...Nou ja komt wel goed, ze zeggen we eens dat als je ergens niet zeker van bent dat het dat ook niet word he haha zou ik in mijn geval dus een zoon krijgen!

Succes met kiezen!

Liefs jessica

Terug
Bovenaan