Help nu al 8 pond?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 36,5 weken en de verloskundige schat onze baby nu al 8 pond overmorgen naar het ziekenhuis voor een echo, heeft iemand hier ervaring mee? Wat doen ze als het echt al 8 pond is? Ben wel een beetje nerveus. Help.

groetjes Rachel

bij ons werd bij de groeiecho ook vastgesteld dat ie zwaarder was dan gewoonlijk zo'n 3-4 weken zwaarder, ik word morgen ingeleid maar dat is ook in combinatie met mijn ME/CVS, vocht vasthouden e.d. er word naar het hele plaatje gekeken en je algemene gezondheid en uiteraard naar die van de beeb, maar het lijkt mij niet dat ze je uit laten lopen als het nu al 8 pond is hoor, gewoon vragen en zeggen dat je daar tegenop ziet!

Thanks voor je reactie, ik hoop dat ze dat dan bij mij ook gaan doen. Heel veel succes en sterkte vandaag en veel geluk met je kleintje wat spannend zeg! geniet ervan he.

x Kriebels

het kan nog alle kanten op hoor!!!

Bij mijn oudste dachten ze 7 max 7,5 pond... maar hij bleek ruim 9 te zijn... komt er echt gewoon uit hoor!! Hij moet met een week of 36 ook al wel rond die 8 pond gezeten hebben en had een beste buik, maar ruim 9 pond hadden ze noooooit verwacht.

Zolang je zelf geen supersmal bekken hebt (en dan bedoel ik inwendig en niet de breedte van je heupen zoals je die zelf ziet) komt het kindje er vrijwel altijd uit zichzelf uit ook als het 8 pond of meer weegt...

o ja en het gebeurt net zo vaak dat ze er naar de bovenkant naast zitten qua gewicht schatten van buitenaf. Mijn tante heeft in de kraamzorg gewerkt en zij al: VK's voorspelden soms grote kinderen van 9/10 pond en daar kwamen hele kleintjes uitzetten van amper 6 en andersom... het is gewoon heel moeilijk voelen aan de buitenkant.

Ben benieuwd wat de groeiecho 'zegt'

vervelend eigenlijk heh, zo'n schatting.
Aan de ene kant ga je ervan uit, anders zouden ze toch niets zeggen.
Maar aan de andere kant weet ik dat het vaker niet klopt dan wel.

Tegen mij zeiden ze dus dat het een kindje was dat goed bij mijn postuur past. Zo'n 6,5 pond met 40 weken.
Dan ben ik dus gerustgesteld, maar aan de andere kant denk ik...ze zitten er vaak naast t kan zo heel wat anders zijn. BAH!

Het valt allemaal weer mee, de schatting is nu 6 pond dus een opluchting mag nog steeds thuis bevallen, dus vandaag maar even gauw spullen in huis gehaald. Dank jullie wel voor jullie berichtjes, trouwens. Het was wel een spannend ochtendje want de gyna wilde niks zeggen over het gewicht en ik moest gaan bloedprikken en een ct of zoiets van het hartje laten maken. Ik had zoiets van het is vast niet goed ofzo anders hoeft dat niet. Toen we terug kwamen zij de gynacoloog dat alles in orde was en toen ik vroeg hoe groot de baby is zei hij dat dat hem niks zei dus toen wist het nog niet, maar op de echo's stond het aangegeven en die kregen we mee, maar ik vond het wel vervelend dat hij zo weinig vertelde. maandag weer naar de verloskundige dus ik ben benieuwd wat zei van de echo's te zeggen heeft. Sterkte allemaal en succes.

Veel liefs Rachel

Terug
Bovenaan