HELP!! Nu al tandjes?????

Ons zoontje is nu 10 week en sinds een paar dagen heeft ie af en toe erg dunne ontlasting, hij sabbelt erg veel op zijn knuistjes en spuugt dan dus de speen uit,en hij kwijlt ontzettend  en hij begint af en toe zo vreselijk zielig te krijsen. Ik heb net ook weer twee uur met hem rondgelopen en heen en weer gewiegd. Hij ligt eindelijk te slapen. Mijn gevoel zegt dus dat ie wel eens tandjes kon krijgen maar is dat niet heel vroeg? Wat kan ik hieraan doen en hoe weet ik zeker dat het de tandjes zijn waar ie last van heeft en niet iets anders?
Maandag moet ik gelukkig weer naar het cb. Kunnen ze even kijken of het de tandjes zijn ja of nee.
Ik hoop dat ie er niet steeds last van heeft want ik huil zelf steeds bijna mee.

Groetjes Ingrid en Timon

Hier hetzelfde probleem!

Kay is nu 10,5 week en doet dit ook.. vuistjes zuigen als en gek... kwijlen etc.. Wél veel op zijn speen knauwen, warm hoofdje.. Hij brengt ook al bijna alles naar zijn mondje!

Als ik naar zijn onderkaakje kijk lijkt het wel alsof de eerste twee tandjes beneden door komen. Echter weet ik dat een kindje pas zo rond een half jaar zijn eerste tandje krijgt..
en nee,.. tis geen spruw wat ik zien haha..

Ik zou heel graag van jou willen horen als je bij het CB bent geweest of dit idd kan zijn.
En ik ben blij dat ik in mijn kraammmand een klein tandeborsteltje  zat haha!

Esmé, mv Kay

Nou.... hier een lief ukkie van 6 weken en 3 dagen en die heeft al een paar dagen precies hetzelfde.....!

Behalve de dingen die jullie omschrijven (ontlasting, overal op willen sabbelen).. is Evi toch een partij onrustig....!

Veel huilen, krijsen is een beter woord, ja.

Bijna niet slapen (ja, rond een uur of 9 in de avond maar zeker niet 's nachts..... ).

Onregelmatig eten.

En ze wordt woest als ze bijvoorbeeld haar knuistje (liefst duimpje) niet in haar mond krijgt...

Maar tandjes met 6 weken?? Misschien een sprong.... maar dan zeker een hele grote! Pfff.

Ik ben de draad wel een beetje kwijt!

Groetjes

Hier nog een.....

Hij (nu bijna 11 weken...even oud als Kay volgens mij) brengt alles naar zijn mond. Knuffels, doekjes, etc.
En heel hard sabbelen op zijn handen.
En daarbij heeeeeeel veeeeel kwijlen.

Dunne ontlastig heeft ie ook. En soms huilen, maar dat kunnen dan ook weer krampjes zijn.

Ik denk persoonlijk dat het gewoon een soort fase is waarin ze hun mondspieren meer gaan gebruiken en de wereld om zich heen gaan verkennen met hun mond.
Hij maakt ook steeds meer geluiden en kwijlt daar ook lekker bij.

Denk eerlijk gezegd niet dat het de tandjes zijn....dat zou toch wel heeel erg vroeg zijn of niet.

onze 2e dochter Bente  is inmiddels 4,5 maanden oud. Krijgt nu 2 tandjes door in de onderkaak. Voorheen ook alles in de mond stoppen en daardoor ook erg kwijlen. Dat doet ze nog steeds. Het is waarschijnlijk haar ontdekkingstocht naar alles.  De mond gebruiken ze vaak als eerste om alles te ontdekken.
Op het CB vertelden ze me dat ze best vroeg is met tandjes. Maar het kan zelfs zijn dat baby al met een tandje geboren worden.
Een gemiddeld babytje krijgt tanden rond de 6e maand.

ik denk dat het ontdekken is hoor...
Merel is vandaag precies 9 weken en sinds een paar dagen vind ze haar knuistje erg interresant. Ze zuigt er steeds op, en inderdaad ze kwijlt ook wat meer!
We hebben een soort van bijtring met pluche nijntje erin en als ik die in haar handje geef dat gaat die ook naar haar mondje...hup die oortjes in dat mondje hahahaha.

Op de speen blijft ze ook zuigen. Heb nog geen tandjes kunne ontdekken.
Ik ga ervan uit dat het ontdekken van handjes is en alles naar het mondje willen brengen.

Terug
Bovenaan