Help! Onze baby slaapt alleen 's nachts!

<p>Onze baby van 3 maanden huilt overdag erg veel. Hij heeft moeite met in slaap vallen. En als hij slaapt maakt hij 1 cyclus van 45 minuten.  Aan het eind van de middag is hij helemaal uitgeput en valt hij voor het avondeten in slaap. Vervolgens krijgt hij nog voeding om 19 en 23 uur. Maar onder deze flessen slaapt hij door. Om vervolgens de volgende morgen om 7 uur wakker te worden. Hij maakt al zijn slaapuren dus bijna 's nachts. Rust en regelmaat bieden we al. Hoe kan ik zijn slaappatroon doorbreken? Iemand tips???</p>
 
Een slaapcycles duurt ca 45min, en sommige kindjes vinden het nog lastig om deze aan elkaar te knopen met slapen en worden wakker. 
Tip, laat de kleine even liggen 5-10min en wellicht valt ie in slaap. 
En anders toch meerdere slaapmomenten op een dag. 
zo lang je kleine vrolijk is, goed groeit is het oké. 
ach... en alles is een fase. 
succes!
 

Hier ook een baby van 3,5 maand die ongeveer 3-4x per dag een dutje van 30-45 min doet. Slaapt dan in de nacht van 18.30-06.30 ongeveer met 1 voeding gemiddeld. Is overdag niet zo huilerig gelukkig, speelt veel maar heeft inderdaad ook moeite met in slaap vallen bij die dutjes en slaapt eigenlijk alleen in mijn armen.. Is dan vaak wel moe, maar gek genoeg helemaal opgeladen na zo'n dutje. Hoewel jouw kleine wel moe is, heeft ook niet elke baby heel veel slaap nodig, iedereen is anders! Als hij tevreden en vrolijk is (tussen het huilen door?) lijkt het me prima, is gewoon wennen! Ik weet inmiddels dat ik overdag niks gedaan krijg omdat meneer weinig slaapt en heb me daar maar aan overgegeven ;) 
 
Klinkt raar, maar wees heeeel blij dat je kindje de hele avond en nacht gewoon slaapt! Dan kun je zelf uuuren rust pakken.
Het is wel normaal dat kindjes overdag 30-45 minuten slapen hoor. Mijn jongste dochter is 5 maanden en doet vaak ook alleen maar korte dutjes overdag, af en toe eens een uitschieter van 2 uur maar echt niet elke dag. Soms is 3x45 minuten alles op de hele dag, maar dat is echt wel normaal! 
Alleen is het hier s avonds en soms s nachts wel drama dus geniet daar maar van. Je kindje klinkt als een normale baby. Probeer hem er niet gelijk uit te halen maar weer terug in slaap te krijgen of lekker wandelen buiten! 
 
Zolang hij noet oververmoeid oogt zou ik me niet teveel zorgen maken. Heb je al geprobeerd met hem te wandelen of een draagzak? Sommige kindjes slapen ook beter op hun buik (onder toezicht). Succes!
 
Accepteer het! Dat werkt. Onze zoon (5 mnd) slaapt al vanaf het begin ook alleen s nachts. Af en toe ineens een uitschieter, dan denk ik wauw eindelijk! Zou het dan..? Maar nee, de dag erna is het weer volle party. Merk dat accepteren werkt. Wij hebben de hele avond voor onszelf (niet eens altijd de nacht) dus neem dan de tijd voor mezelf. En hij gaat ook naar het kdv, heerlijk is het ??.
Het gaat vanzelf over! Of niet maar dan wordt ie ook ouder en gaat hij naar school enzo haha.
 
Terug
Bovenaan