Help! Onze kleine is zo onrustig!

<p>Hallo allemaal! </p><p>Op 25 november zijn wij, 10 weken te vroeg, trotse ouders geworden van onze mooie dochter.</p><p>De 7 weken in het ziekenhuis was zij een ontzettend tevreden, rustige baby. Bij thuiskomst hield dit nog eventjes aan maar inmiddels word het allemaal wat lastiger.. </p><p>Sinds 2 weken is ze ontzettend onrustig, slaapt weinig, huilt veel en is vaak (niet altijd) alleen rustig als ze bij je ligt. </p><p>Omdat ik me snel schuldig voel als ik haar hoor huilen heb ik haar soms uren op schoot en kom zelf eigenlijk nergens aan toe. Nu doe ik het natuurlijk met veel liefde maar ik vraag me toch af hoe ik het anders kan aanpakken. Ik wil namelijk niet dat ze straks alleen nog maar kan slapen als iemand haar vast heeft. </p><p>Hoe pakken jullie dit aan? Alle tips zijn welkom!</p>

Heb je een idee waar het vandaan komt? Pijn, krampjes, vermoeidheid..? Is er iets verandert in de voeding? Zouden het regeldagen kunnen zijn? Hier betekende onrust vaak dat we te veel gedaan hadden, dan was hij overprikkeld. Een badje helpt hier altijd goed om rustig te worden. 
Heb je een draagzak of draagdoek? 

Hoi Marma,
Nee we hebben geen idee, we houden eigenlijk altijd haar tempratuur in de gaten, verschonen haar wanneer we denken dat dit nodig is en haar voeding hebben we een schema voor maar ze krijgt het ook wel eens op verzoek. 
In bad gaan geeft haar imderdaad rust maar dit is vaak tijdelijk. Zodra je haar vasthoud is ze gelijk rustig valt dan ook wel in slaap tot je haar weg wil leggen. 
Het zoeken naar wat het is word zo dus erg lastig omdat we eigenlijk alles voor ons gevoel dan al gecontroleerd hebben.. 
Vermoeidheid zou goed kunnen omdat ze weinig slaapt omdat ze veel huilt en onrustig is.. 

Als ik dit zo lees heeft je kindje gewoon behoefte aan nabijheid,  echt nog helemaal niets raars aan, zeker als je kijkt naar wanneer ze eigenlijk geboren had moeten worden, is ze nog zo enorm jong! Ze hebben nu liefde nodig en je kan ze echt nog niets slechts aanleren of verwennen. Helaas hoort dit bij het jonge ouderschap,  je heb even amper tijd voor jezelf of het huishouden, een draagdoek of zak is vaak een uitkomt! Ik zou er lekker aan toe geven en genieten nu ze je nog zo nodig heeft!! Succes!

Je zit nu beetje in cyclus dat ze oververmoeid wordt door te weinig slaap waardoor ze nog moeilijker slaapt en geprikkelder wordt. Bij mij was het ook het beste gewoon bij je te houden en er dan maar aan toe te geven. Het wordt uiteindelijk echt beter ???

Hoi,
Een draagdoek/zak kan je helpen om je handen vrij te houden zodat je dingen kan doen en zo is ze toch bij je. Heb je een babynestje of voedingskussen? Ik heb een zoontje van 7 weken nu en in de box ligt een voedingskussen, in zijn ledikant een babynestje. Hij voelt zich toch geborgen daarin, de eerste weken sliep hij niet en was onrustig. Daarna sliep hij veel beter. Inbakeren is ook echt een uitkomst geweest voor ons. Eerst deed ik het met een deken en nu met de Pacco inbakerdoek(hij wurmde zich uit de gewone doeken). Rust en regelmaat is ook belangrijk. Doe alles een beetje op dezelfde volgorde. Bij ons is dat voeden, spelen, knuffelen, inbakerdoek en speentje en dan naar bed. Gebruik je trouwens ern fopspeen? Houd ze ook rustig. Als je alles hebt geprobeerd en het zijn geen krampjes etc zou je langs een oestheopaat kunnen gaan, lees er veel positieve verhalen over ook ivm ze vroeg geboren is kan t goed helpen! Succes!

Hier ook baat gehad bij 'Baby in droomritme', hoewel onze spruit nooit slaapt zoals het hoort... 
Maar het boek geeft inzicht in de slaapbehoefte van een baby. 
Onze dochter heeft in het begin ook nauwelijks geslapen. Ook omdat ik gewoon niet zo goed wist wat ze nodig had. 
Wieg je dochter gerust in slaap, houd haar bij je als dat nodig is. Speentje als ze wilt? Als ze maar aan haar slaap komt. De draagzak/doek hielp hier goed. Uiteindelijk slaapt ons dochtertje nu in haar eigen bedje, en ik was doodsbang dat ik haar verkeerde dingen zou aanleren door te wiegen of vast te houden. En ze heeft wat af geslapen in de doek, met speen in, en ik blijven lopen (stilzitten mocht niet, werd ze wakker).

Terug
Bovenaan