help, onze zoon heeft voorkeur voor een van ons

A

Anoniem

Guest
Hebben jullie dit ook.

Onze zoon heeft een voorkeur voor mij. Hij wil wel met mijn man spelen maar als hij moe is of 's nachts wil hij het liefst bij mij zitten en duwt hij mijn man weg.
Vooral bij troosten en bij de verzorging gebeurt dit. Gewoon overdag spelen dan haalt het niet uit maar wel bij knuffelen etc.

Ik weet niet of daar wat aan te doen valt...

Wij hebben hier het zelfde, niet in het extreme, maar als hij moe is, hangerig, ziekjes, of getroost moet worden, dan trekt Tom altijd meer naar mij.
Dit is vanaf 't begin al zo gegaan, vanaf dag 1 kon hij wel lang bij mij liggen en bijv. op mijn borst in slaap vallen (buik op buik zeg maar) maar bij mijn man niet...

Mijn man is daarintegen ook niet zo goed in troosten, ik weet wanneer Tom mij de gek zit aan te steken en me uit zit te proberen, en wanneer hij echt getroost moet worden als er echt wat aan de hand is. Mijn man, weet zich er niet zo goed raad mee, en wil hem altijd maar aan het lachen maken... ipv ff een aai over de bol en een stevige knuffel.

Maar ik weet niet of Tom dat voelt.. ik denk zelf, Tom kent mij, en mijn hartslag klonk vanaf dag 1 bekend en vertrouwd...

Hoi

Bij ons merk ik ook een voorkeur. Wat wel opvalt is dat na papadag (iedere donderdag) Kamiel wel meer naar papa trekt. Dus het vraagt misschien ook wat extra investering van de papa's en een beetje loslaten van de mama's...Verder heb ik van andere moeders gehoord dat naarmate ze ouder worden vader steeds belangrijker wordt.
groetjes Leonie

Hoi

Bij ons merk ik ook een voorkeur. Wat wel opvalt is dat na papadag
(iedere donderdag) Kamiel wel meer naar papa trekt. Dus het vraagt
misschien ook wat extra investering van de papa's en een beetje
loslaten van de mama's...Verder heb ik van andere moeders gehoord dat
naarmate ze ouder worden vader steeds belangrijker wordt.

groetjes Leonie

Niet te druk om maken hoor, 't is echt een fase!
Onze oudste trok altijd heel erg naar mijn man, en onze jongste naar mij. Maar het lijkt wel of het steeds meer begint te wisselen.
't Is niet altijd even leuk, maar het gaat écht over

Terug
Bovenaan